• Äldre 28 Jul 19:57
    3749 visningar
    2 svar
    2
    3749

    Tul/skatt på lös diamant??

    Jag vill köpa en lös diamant utanför EU och sedan få ringen tillverkad här hemma, med syftet att komma lite billigare undan och då är det såklart surt om det tillkommer tråkiga avgifter Obestämd
    Nu har jag för mig att jag någonstans på forumet läst att man inte måste betala antngen skatt eller tull (blandar alltid ihop de båda avgifterna, men något av det var det!) om man köper en lös diamant, utan bara om diamanten är innefattad i en ring. Vet någon om detta stämmer?? Drömmer

    Kanske ska tillägga att jag ska ha en färgad diamant och att det därför inte verkar finnas så stort urval här i Europa. Men om någon kan tipsa om en bra retailer för fancy diamonds här så skulle jag såklart vara tacksam {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Tul/skatt på lös diamant??
  • Äldre 28 Jul 20:43
    #1

    Hej,
    Jag tror det är vi som nämnt det innan, vi handlar mycket med diamanter från alla jordens hörn och det tillkommer ingen tull alls på lösa diamanter men moms samt ev frakt får du alltid betala Glad

    taric.tullverket.se/taric/bin/tagSokNr.cgi

    Vi på VANBRUUN kan hjälpa dig att ta hem nästan vilken diamant du än söker, fråga oss på info@vanbruun.com exakt vad du eftersöker så kan vi ge dig ett kostnadsförslag. 


    Önskar du handla hos någon annan finns ju Diamantia och Juvelia exempelvis men vet ej om de tillhandahåller s.k fancy colored diamonds.


     


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 28 Jul 22:23
    #2
    VANBRUUN skrev 2014-07-28 20:43:19 följande:

    Hej,
    Jag tror det är vi som nämnt det innan, vi handlar mycket med diamanter från alla jordens hörn och det tillkommer ingen tull alls på lösa diamanter men moms samt ev frakt får du alltid betala Gladtaric.tullverket.se/taric/bin/tagSokNr.cgi

    Vi på VANBRUUN kan hjälpa dig att ta hem nästan vilken diamant du än söker, fråga oss på info@vanbruun.com exakt vad du eftersöker så kan vi ge dig ett kostnadsförslag. 


    Önskar du handla hos någon annan finns ju Diamantia och Juvelia exempelvis men vet ej om de tillhandahåller s.k fancy colored diamonds.


     


    Tack för svaret, jag skickar ett mail!
Svar på tråden Tul/skatt på lös diamant??