• Jullis

    Beställa ring från England

    Jag är på jakt efter förlovningsring och tänkte beställa från England eftersom priserna på diamanter är bättre där. Har kollat en hel del på 77diamonds, vilka har många nöjda kunder. Har också hittat några fina ringar där, men känner att jag skulle vilja ha mer att välja på.
    Kan någon rekommendera en annan sida där precis som hos 77diamonds själv kan välja sin diamant? Jag vill INTE beställa från USA eftersom de blandar nickel i sitt guld, utan vill köpa ring från England.

  • Svar på tråden Beställa ring från England
  • VANBRUUN

    Hej,
    Klokt att handla från England istället så du slipper oroa dig för nickel. Ett tips kan vara att köpa diamanten löst om du hittat just en du tycker är bra och prisvärd samt köpa ringen löst från en annan butik för att sedan fatta de hemma i Sverige :)


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Jullis
    VANBRUUN skrev 2014-07-28 17:31:16 följande:

    Hej,
    Klokt att handla från England istället så du slipper oroa dig för nickel. Ett tips kan vara att köpa diamanten löst om du hittat just en du tycker är bra och prisvärd samt köpa ringen löst från en annan butik för att sedan fatta de hemma i Sverige :)


    Tack för tipset!
    Faktiskt har jag gjort det och är just nu bara på jakt efter den rätta diamanten! :) Har bestämt mig för att köra på en färgad diamant och då är urvalet plötsligt lite mindre, så där har jag nu nästa utmaning.
    Råkar du möjligtvis veta hur det är med skatt/tull om man köper en lös diamant utanför EU? Jag har för mig att jag någonstans läst att man slipper betala något av det om diamanten inte är innefattad i en ring.
Svar på tråden Beställa ring från England