• Äldre 24 Jul 14:55
    4569 visningar
    7 svar
    7
    4569

    Mannen valde ring - blev ni nöjda?

    Det verkar som det vanligaste är att förlovning bestäms gemensamt och att msn gör samma med ringarna. Men ni där mannen köpt ring och friat - blev ni nöjda med ringen? Jag själv älskar min ring som mannen valde själv, hade förmodligen valt samma ring själv.

  • Svar på tråden Mannen valde ring - blev ni nöjda?
  • Äldre 24 Jul 15:25
    #1

    Min man valde också ringen själv och gick ner på knä ute på en restaurang och verkligen överraskade mig med sitt frieri Glad Vi har samma smak om det mesta, och ringen var precis vad jag själv antagligen skulle valt ut. Den är liten & nätt (precis som jag hehe) i både vitt guld & rött guld med en diamant. Kunde inte blivit nöjdare!

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 24 Jul 15:35
    #2

    Min blivande överrraskade mig med ring och frieri och jag blev också jättenöjd. Hade valt samma själv. Han hade också valt vigselring men den fick jag givetvis se innan vi köpte den. Han sa inte vilken det var innan utan jag provade och jag fastade för samma ring. Han var mest kluven till om jag ville ha den jag provade eller med en större diamant i mitten. Men jag ville ha den jag provade eftersom den var lite mindre och nättare. Den passar mina fingrar bättre. Snart får jag bära den också :D (gifter oss den 9/8)

    Så jag är helt klart sjukt nöjd med mina ringar!

  • Äldre 20 Aug 10:02
    #3

    Min fästman valde att fria med ett arvegods från hans mormors sida och det är en fin guldring med en röd sten från 1900-talets början. Men jag tycker inte att den känns rätt och jag kommer att välja en ny guldring med en färgad sten under hösten. 

    Det var svår att säga till honom att jag inte var jätte förtjust i ringen och att jag ville välja en ny eller göra om den gamla. 

  • Äldre 20 Aug 12:26
    #4

    min karl hade inte köpt den innan och friat sen, men när vi skulle titta på ringar tillsammans så pekade han på några titanringar och sa "dom var fina". jag var avig i början, och tänkte att jag skulle byta ut till en vanlig guldring sen när vi gifter oss, men titanringen växte på mig, idag älskar jag den, så glad att jag "gav med mig" den gången :P 

  • Äldre 20 Aug 15:30
    #5

    Min blivande överraskade mig med sitt frieri och hade köpt ringen innan. Och jag älskar den! Älskar den lite extra pga att han valde den själv :)

  • Äldre 20 Aug 19:51
    #6

    Ja, älskar ringen som han valde. Jag hade förmodligen kanske inte valt exakt den fattningen om jag valt själv, men han har väldigt god smak för jag tycker ringen är helt perfekt och så otroligt fin. Han valde en vitguldsring med 8-klos fattning som ser ut som en prinsessorna, med en 0,41 ct briljant.

  • Äldre 9 Apr 19:15
    #7

    Kunde knappast valt en bättre själv. Blev överraskad med en 1,30carat diamant i fyrklofattning. 18k vitguld. 

Svar på tråden Mannen valde ring - blev ni nöjda?