• Äldre 16 Jul 00:35
    2080 visningar
    7 svar
    7
    2080

    Byta från brudklänningen

    Hej! Jag Funderar på om jag på festdelen ska byta till en festklännning istället för min brudklänning som är ganska tung och väldigt vacker. Jag vill ju inte råka spilla något på den eller så, Min fråga nu är alltså: Vad ska jag byta till? En som Matchar brudklänningen eller en helt annan?

  • Svar på tråden Byta från brudklänningen
  • Äldre 16 Jul 08:46
    #1

    Det var en väldigt bra fråga TS. Jag har själv funderat på detta. man vill ju inte få ett glas rödvin över den fina klänningen, men samtidigt hur många fler chanser får du att ha på dig klänningen. Jag velar lite. Men om jag skulle byta skulle jag nog välja något som går in i temat.

  • AkJ
    Äldre 16 Jul 09:29
    #2

    Jag har också funderat på det, och många har sagt åt mig att byta. Dels för att inte smutsa ned den, men också för att det kan vara svårt att känna "party" i en sådan klänning.

    För mig är det dock en självklarhet att behålla klänningen på. Den kommer kosta ganska mycket pengar och då vill jag inte ha den i två timmar. Spiller jag så spiller jag, ska ju ändå inte ha den igen, och det går att tvätta. Och party: ja, för mig är det viktigare att få ha klänningen än att känna "party" (vilket jag kanske gör i klänningen, det vet jag ju inte än). 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 16 Jul 10:18
    #3

    Jag bytte från den stora tyllklänningen med släp till en nästan identisk vadlång tylldröm med lite mera bling på. Jag hade en skärp som var avtagbart så satte sonika detta på andra klänningen också så i princip var den likadan Var t.o.m en som frågade mig dagen efter om jag hade klippt av klänningen till kvällen, ha ha

  • Äldre 16 Jul 13:24
    #4

    jag ska göra som min syster gjorde på sitt bröllop - byta till byxor och linne :P har ett par KRITVITA byxor, och så ska jag bara hitta någon bra top av något slag att ha till. 

  • Äldre 16 Jul 13:27
    #5
    Magenta skrev 2014-07-16 10:18:58 följande:

    Jag bytte från den stora tyllklänningen med släp till en nästan identisk vadlång tylldröm med lite mera bling på. Jag hade en skärp som var avtagbart så satte sonika detta på andra klänningen också så i princip var den likadan Var t.o.m en som frågade mig dagen efter om jag hade klippt av klänningen till kvällen, ha ha


    HAHA va roligt!! :D min klänning är svår att hitta en liknande i kortare modell men ja tror ja vill byta ändå. Brudklänningen är inte så dyr men ja har planerat att den ska hänga på en provdocka(?) sedan så jag vill därför behålla den fin. Men som ni skrivit så är det ju ändå den enda chansen man har att använda den. 

    Här är den jag beställt
  • Äldre 16 Jul 14:57
    #6

    wow! snygg! och lite annorlunda! :D

  • Äldre 6 Aug 23:16
    #7

    Hur har ni andra gjort när ni gift er, har ni bytt klänning eller inte?

    Jag vill absolut behålla min fina klänning på, men ett alternativ är ju en klänning med avtagbar tyllkjol ( Ida Sjöstedt har en sån variant) men vill heller inte låsa mig vid den detaljen nu när jag börjar kika på klänningar.

    Elin

Svar på tråden Byta från brudklänningen