• Äldre 11 Jul 21:52
    3867 visningar
    5 svar
    5
    3867

    VÅRBRÖLLOP

    hej , jag o min sambo vill ha ett bröllop utomhus till våren , men vilket datum är bäst i vädersyfte ??? 25/4 eller 23/5  ?!

    hjälp !

  • Svar på tråden VÅRBRÖLLOP
  • Äldre 11 Jul 22:29
    #1

    beror på var i landet man bor förstås men det är inte helt säkert... 

    det KAN vara snö i april  och det kan vara kallt och ösregn även i slutet av maj - likväl som det kan vara högsommarvärme i maj ... 

    Vi gifte oss den 14:e maj och dagarna före var det ca +8 och regnigt och blåsigt o dom soliga dagar som var i maj var oftast kalla.  När vi sen gifte oss vaknade vi upp till +15 och sol och det blev tillräckligt varmt för att kunna ha mingel i vår trädgård och jag kunde vara barärmad , jg tror tempen steg till ca +18 grader under vår fotografering som vi hade utomhus. 
    Kvällen övergick sen till ösregn och när vi tog in på hotellet för bröllopsnatten så hällde det ner och dagen efter var återigen regnig o kall och högst +10.

    vi bor i södra norrland. 

    Jag skulle nog absolut tippa mer på bröllop i maj, väderchanserna är större då än i april.  Det kAN faktiskt snöa i slutet av april även om man bor i malmö...

  • Äldre 12 Jul 12:50
    #2

    Jag gifte mig 31 maj i år och var med i en grupp med majbrudar. Samtliga brudar gifte sig i fint väder och det var nån som gifte sig varje helg :)

    Jag hade satsat på maj! Men det finns ju aldrig några garantier...

  • Äldre 12 Jul 16:04
    #3

    Tack ; ) svårt att veta i förväg , men man vill ju gärna ha ett datum att längta till och planera efter .

  • Himla
    Äldre 14 Jul 09:48
    #4
    Caledonia skrev 2014-07-12 12:50:06 följande:

    Jag gifte mig 31 maj i år och var med i en grupp med majbrudar. Samtliga brudar gifte sig i fint väder och det var nån som gifte sig varje helg :)

    Jag hade satsat på maj! Men det finns ju aldrig några garantier...


    Sluta tänk väder. Tänk årstid istället. Vädret kan du ändå inte råda över, och vill man gifta sig utomhus måste man alltid ha en plan B om vädret blir dåligt. Jag skulle valt maj för att det blommar mer då....
  • Äldre 18 Jul 12:49
    #5

    Vigsel bokad 25/4-15 kl 14.00 : ) kyrkan är reserverad till oss ifall vädret sviker

Svar på tråden VÅRBRÖLLOP