• Äldre 9 Jul 08:36
    2229 visningar
    3 svar
    3
    2229

    3 veckor kvar

    Så, efter ett helt år av planering är det nu nästan bara tre veckor kvar tills det är dags att gå ner för altargången.
    Kanske inte som jag tänkt, utan gravid. Och klänningen är sedan ett par veckor hämtad och betald. Ångest, kommer den passa! Kommer vid bröllopet vara i vecka 12 och brösten växer redan som hejsan.
    Sedan kommer det lilla mecket att inte göra alltför många misstänksamma genom att dricka vatten hela kvällen.
    Andra som hamnat i samma sits och har lite råd och tips.

  • Svar på tråden 3 veckor kvar
  • Äldre 9 Jul 09:28
    #1

    vad har du för klänning? är det snörning i ryggen så skulle då jag inte vara orolig. 
    gällande vattendrickandet, om du verkligen vill hålla det hemligt, berätta för någon du vet kommer hålla allt hemligt, som kan byt ut cidern (om ni nu ska ha cider) mot bubbelvatten innan du får flaskan/det upphällt i glaset. :P kanske långsökt lösning.. men hade inget bättre

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 9 Jul 09:50
    #2

    Köp lite alkoholfritt vin, bubbel, öl, cider eller vad det nu är du dricker och be personalen servera dig det i största hemlighet. Jag tror inte att det blir några som helst problem. Min faster blev också gravid precis innan hon gifte sig men det var ingen som märkte det. Hon fick dock berätta det för sin tärna som fick planera om möhippan lite.

    Hur ser klänningen ut? Hur ser du ut? Har du redan börjat få mage så att det syns eller är det mest lite grann och mycket bröst? För du kanske kan ha klänningen ändå.

    Åh stort grattis till den lille! :D Lycka till!

  • Äldre 9 Jul 10:29
    #3

    Tyvärr har ju klänningen knappar. Har även lagt ner tid på att byta ut alla knappar eftersom jag ville ha blåa och inte vita som resten av klänningen Glad
    Får väl hoppas att det stannar vid brösten så inte magen börjar växa allt för mycket. Annars får jag väl helt enkelt hitta en sömmerska som kan lägga ut klänningen. puh.
    Inte för att vara så men just nu vore det trevligt om graviditeten kunnat vänta i så där tre fyra veckor. Tungan ute
    Känns som om bröllopet kräver sin del av planeringen just nu.

Svar på tråden 3 veckor kvar