• Skruttis

    Schalins/ Hallberg guld

    Hej! då jag har tittat runt lite på Schalins och både som vigselring och förlovningsring.
    Undrar om någon har både förlovningsring och vigselring i Schalins?  Ni får gärna visa bild på era ringar och skriva vad dom heter ringarna, våran  budget är ca vigselring max 14.000 och förlovning ring ca 5000kr . ifall någon har Schallins ring kring denna budget. Ska självklart titta i affären ,men ville fråga här då jag tycker det är så fint att se era vigselringar.mm.  Kan även passa på att fråga om någon har handlat på Hallbergs guld då jag tänkte börja titta hos dom på ringar och skulle ni ha någon annan ring från Hallberg får ni gärna visa bild och skriva vad den heter. 
    Tack :)

  • Svar på tråden Schalins/ Hallberg guld
  • Izan

    Jag har både förlovningsring och snart vigselring från Schalins. Förlovningsringen är en Schalins Klassisk 237-8. Kostar runt 6000 kr. Vigselringen är en Schalins Passion 237-3, 6 st vita diamanter och 6 st rosa safirer. Kostar runt 9000 kr på nätet original (min är specialbeställd), dock var det kampanj på Schalins hos Smycka när den beställdes så vi gav 7219 kr för den.

  • Skruttis
    Izan skrev 2014-07-08 21:25:07 följande:

    Jag har både förlovningsring och snart vigselring från Schalins. Förlovningsringen är en Schalins Klassisk 237-8. Kostar runt 6000 kr. Vigselringen är en Schalins Passion 237-3, 6 st vita diamanter och 6 st rosa safirer. Kostar runt 9000 kr på nätet original (min är specialbeställd), dock var det kampanj på Schalins hos Smycka när den beställdes så vi gav 7219 kr för den.


    Åh! vad fint det blev tillsammans och jag som älskar rosa :)
  • Trattkantarellen

    Vi har ringar från Schalins.
    Här är våra förlovningsringar:



    Ringarna är tvåfärgade i vitguld och gult guld.
    Här under är ringen jag ska ha som vigselring, men jag kommer ha samma tvåfärgade skena som på förlovningsringen.

  • Skruttis

    Åh! Jätte fint!! Blir jätte fint ihop!!


    Trattkantarellen skrev 2014-08-15 17:51:45 följande:

    Vi har ringar från Schalins.

    Här är våra förlovningsringar:

    Ringarna är tvåfärgade i vitguld och gult guld.

    Här under är ringen jag ska ha som vigselring, men jag kommer ha samma tvåfärgade skena som på förlovningsringen.


  • Johannapanna

    Här är våra ringar från Schalins som vi köpte på Hallbergs guld.
    Jag kommer inte ihåg vad dom heter, men dom kostade ungefär 4000kr styck har jag för mig.

    Båda har rödguld med vitguld i mitten, men min ring har typ utfasat stjärnmönster runt om medan min fästmans är slät. På min ring satt vitguldet snett vilket inte syns om man inte har ringen på sig varje dag. Men jag gick tillbaka till Hallbergs och fick ett toppenbemötande och jag fick en ny ring utan problem. Dock hade de aldrig varit med om att Schalins hade misslyckats så innan så risken är liten att det händer igen. :)

    Som vigselring funderar jag på Norrsken Prisma eller Norrsken Skina, men jag har ett år på mig att fundera... ;)

  • Johannapanna
    Johannapanna skrev 2014-08-16 01:23:20 följande:

    Här är våra ringar från Schalins som vi köpte på Hallbergs guld.
    Jag kommer inte ihåg vad dom heter, men dom kostade ungefär 4000kr styck har jag för mig.


    Jag blev nyfiken och var tvungen att kolla upp igen, dom kostade 5000kr styck. Men den ena får man ju för halva priset. Dock hittar jag inte just dom modellerna på internet så det kanske är en gammal modell. :)
  • Trattkantarellen
    Skruttis skrev 2014-08-16 00:58:29 följande:

    Åh! Jätte fint!! Blir jätte fint ihop!!


    Kom på att jag skulle skriva vad dom kostade också :p
    Förlovningsringarna kostade 4,294kr/styck, men Nordstans Guld hade 25% på alla schalinsringar när vi handlade, så vi betalade 3.220kr styck.

    Min vigselring kommer kosta 7.500, men butiken har kört det här 25% erbjudandet ett par veckor i mars/april både 2013 och 2014, så hoppas de kommer köra det igen 2015, så tänker jag passa på att köpa ringen då
Svar på tråden Schalins/ Hallberg guld