• Äldre 6 Jul 18:22
    2621 visningar
    3 svar
    3
    2621

    Curacao & andra karibiska öar?

    Nästa vår vankas det bröllop för min del och jag & mannen har siktet inställt på karibien i 3 veckor efter bröllopet som vår smekmånad :) Har letat massa på internet och fastnat för bland annat öarna Curacao & St.Lucia. Någon som har erfarenhet av Curacao? Tycker det verkar så fint :)

    Vi kommer att resa i slutet av Maj, därför var Curacao intressant med tanke på att de inte har någon regnperiod. Vi är ute efter det typiska "karibien", vi vill ha fina stränder, härligt vatten & gärna exotiskt med lite djurliv & grönska.

    Tips & råd/erfarenheter mottages tacksamt :D

  • Svar på tråden Curacao & andra karibiska öar?
  • Äldre 7 Jul 23:39
    #1

    Om ni har tre veckor rekommenderar jag fler öar än en. Curacao har jättefint vatten och fina stränder. Willemstad är vacker. Ni kan kombinera med Aruba. De två öarna är dock ganska torra och har inte så tropisk grönska. Där är St Lucia bättre. Ni kan lätt besöka alla tre öar.

    Barbados har också jättefina stränder.

    Jag har skrivit mycket om mina Karibien-resor på www.worldofmarie.com/reseguide under Mina Resor.

  • Äldre 8 Jul 10:40
    #2

    Tack för ditt svar! :) fler öar låter ju inte dumt, och då är det ju Curacao &St.Lucia som lockar ;) Då kanske det går att hitta nån researrangör som kan hjälpa en att kombinera dessa två om man har tur.. förresten hur det är med St.Lucia & regnperiod? Curacao har ju fin året om, men hur är det med St.Lucia? Vi åker som sagt i slutet på Maj.

  • Äldre 8 Jul 23:21
    #3

    Regnperioden börjar på riktigt i juni så det är säkert okej i maj. Det finns säkert researrangörer som kan fixa det, men det är inga problem att göra det själv. Köp en flygbiljett till St Lucia och från Curacao eller tvärtom. Däremellan kan ni kolla med Liat som flyger mycket i Karibien. Hotell är lätt att hitta på nätet.

Svar på tråden Curacao & andra karibiska öar?