• Anonym (Regn)
    Äldre 4 Jul 10:37
    2977 visningar
    6 svar
    6
    2977

    Spöregn på vår bröllopsdag

    Vi gifter oss nästa helg och allt pekar mot att det kommer bli en kylig dag med spöregn. Jag vet att jag inte borde bry mig - jag gifter mig med mitt livs kärlek och det är allt som räknas men jag känner mig ändå lite nere. Vi hade planerat för fotografering utomhus och hade hittat jättefina platser men nu måste vi börja leta efter platser med tak istället. 

    Jag hade den här bilden framför mig där det är varmt och soligt och vi har brudskålen utomhus, alla gästerna kan mingla omkring och det är en jättefin sommardag...men nu får vi förflytta allting inomhus istället.

  • Svar på tråden Spöregn på vår bröllopsdag
  • Anonym (Gbg)
    Äldre 4 Jul 10:57
    #1

    Gifter du dig också i Göteborg nästa lördag? :P För jag hade samma bild men alltså tänk såhär; ni har ju valt en lokal ni tycker om antar jag, fixa den till dess fulla potential inomhus istället! Kanske lite extra än om det skulle varit fint väder? Och blåser det inte massor kanske det finns möjlighet att sätta upp en segelduk/vit pressenning (finns för ca 300kr) så kan ni ändå ha brudskålen utomhus :)

    Ni kanske ändå hade planerat att äta inomhus? Då blir det ju bara en liten stund extra ni är inne ändå totalt sett!

    Allt går att lösa och så länge ni blir gifta är allt som det ska :)

  • iso
    Äldre 4 Jul 11:03
    #2

    Vi gifte oss i gbg förra lördagen och dagen började med spöregn... det klarnade upp och ordnade sig och på kvällen var vi båda ganska glada att det inte var supervärme för då hade inte festen orkat hålla i sig lika bra. värme = trötthet :)

    hitta några alternativa platser och ett sista hopp; hittills i vår/sommar har gbg alltid överträffat prognoserna och även när det stått regn så har i vart fall jag njutit med klar himmel och sol på balkongen hemma.

  • Äldre 4 Jul 12:56
    #3

    Vi gifte oss i lördags, i ösregn. Vi hade planerat både fotografering och vigsel utomhus. På fredagen fick häva oss i väg och köpa partytält och sätta upp på ängen där vigseln skulle vara och fotograferingen på lördagen körde vi utomhus, trots regn. Men istället för bilder med oss i gröngräset så blev det under ett paraply och med mig plaskandes runt i stora röda gummistövlar. Kanske inte de mest traditionella bröllopsbilderna, men väldigt personliga.

    Visst blev jag blöt och jag satt i källaren innan vigseln och försökte locka om mitt hår :) men det blev verkligen ett minne för livet.

    Så ha ett öppet sinne och se charmen i att det kanske inte blir exakt som du vill.

  • Äldre 4 Jul 19:14
    #4

    Jag vet inte om detta kan vara plåster på såren, men enligt gammal skrock så betyder regn på ens bröllopsdag tur och rikedom <3 

    Och det kanske inte spöregnar HELA dan utan ni kan gå ut när det är uppehåll/lite lättare regn, kan ju bli VÄLDIGT vackra bilder i regnet :) 

  • CoG
    Äldre 4 Jul 21:44
    #5

    Förbered dig på regn och tänk ut hur du vill göra för att få så mysigt och vackert som möjligt denna regniga fantastiska dag.


    Kanske kan man göra mycket mysigt med levande ljus om det regnar, något som inte märks så mkt i solgass.


    Gästerna kommer närmare varandra om de inte kan ströva iväg fritt i solen...


    Plocka fram tänkbara gobitar, en regnig dag.


    Rätt som det är blir det inte fullt så regnigt som du tänkt dig iaf..eller så blir det både regnigt och mysigt!


    Lycka till!

  • Äldre 5 Jul 05:15
    #6

    Jag var på ett bröllop där det regnade och det blev otroligt fina kort pga alla färger som kom fram och himmelen. Det är svårare att få bra bilder i direkt sol. Köp ett stort brudparaply och kör vartannat under tak och ute i naturen. Det är sällan det ösregnar non-stop. Lycka till!

Svar på tråden Spöregn på vår bröllopsdag