• Äldre 3 Jul 14:51
    6959 visningar
    24 svar
    24
    6959

    Ringhjälp!



    Just nu är jag så velig när det gäller ringen. Jag ska bara ha en ring efter bröllopet, alltså behöver den inte matcha någon annan. Vad tycker ni om dessa? Jag vill ha svart sten, så egentligen vill ja ju då inte ha de två med vita stenar, men de är jättefina! Jobbar på förskola och har ringen jämt, så egentligen går den sista, lite högre bort också.
    Jag gillar de tre första bäst, och är nog kär i den första. Men det skulle vara kul att höra vad andra tycker. Och kanske tänker ni på något som inte jag tänkt på. Jag ska ha silverfärgad metall av något slag, har aldrig varit en rödguldtjej, så jag behöver inga åsikter om att jag borde ha en annan färg
    Tack på förhand för era åsikter!
  • Svar på tråden Ringhjälp!
  • Äldre 3 Jul 14:56
    #1

    mitten till höger alla gånger för mig.
    men jag tycker ringar med förhöjda stenar överlag inte är fina så denna är den jag tycker ser finast ut, så slipper du fastna i saker och barnhår med lika mycket ;)

    PS: alla ringarna var mycket fin stil på annars, mycket god smak må jag säga. Är de i svart guld?


    Live free, ride free
  • Äldre 3 Jul 15:06
    #2
    Nightrod skrev 2014-07-03 14:56:09 följande:
     
    Den gillar jag också, och den som är nästan likadan. Hade bestämt mig för svart sten när jag hittade dessa. De är i titan på bilden med någon svart plätering. Om jag bestämmer mig för en sådan ska jag höra hur hållbar pläteringen är och vad det finns för alternativ. Kommer att beställa en från en guld/silversmed vilken det än blir så man kan förklara och fråga.
    Tack!
  • Äldre 3 Jul 15:13
    #3
    PiaB igen skrev 2014-07-03 15:06:35 följande:
    Den gillar jag också, och den som är nästan likadan. Hade bestämt mig för svart sten när jag hittade dessa. De är i titan på bilden med någon svart plätering. Om jag bestämmer mig för en sådan ska jag höra hur hållbar pläteringen är och vad det finns för alternativ. Kommer att beställa en från en guld/silversmed vilken det än blir så man kan förklara och fråga.
    Tack!
    hittade två ringar i svart guld som var sjukt fräcka, nu har vi troligen bestämt oss för vanligt guld, men inte direkt vanliga ringar. Men det är så snyggt med svart/vita ringar. Mycket bra val :D
    Live free, ride free
  • Äldre 3 Jul 15:26
    #4
    Nightrod skrev 2014-07-03 15:13:48 följande:
    hittade två ringar i svart guld som var sjukt fräcka, nu har vi troligen bestämt oss för vanligt guld, men inte direkt vanliga ringar. Men det är så snyggt med svart/vita ringar. Mycket bra val :D
    Kul! Det roliga med just den stilen som de tvåfärgade har är att blivande mannen hittat en som matchar väldigt bra. En rak med några nedsjunkna svarta diamanter, och själva ringen är i två svarta nyanser.Superfin! Han har inte velat ha stenar, tycker det glittrrar för mycket, men blev helt tagen när han såg svarta stenar
  • Äldre 3 Jul 15:34
    #5
    PiaB igen skrev 2014-07-03 15:26:56 följande:
    Kul! Det roliga med just den stilen som de tvåfärgade har är att blivande mannen hittat en som matchar väldigt bra. En rak med några nedsjunkna svarta diamanter, och själva ringen är i två svarta nyanser.Superfin! Han har inte velat ha stenar, tycker det glittrrar för mycket, men blev helt tagen när han såg svarta stenar
    Ja när jag kikade sökte jag på black gold ring på google och jag och tjejen satt båda och gillade dem. Men vi hittade tillslut två i vanligt guld som var oss rakt av. Sedan har vi massor silverringar och svarta så det gula kommer vekrligen sticka ut.
    Kanske därav jag anser ni har bra smak, har redan silver/svarta ringar  på mig ;)
    Live free, ride free
  • Äldre 3 Jul 15:44
    #6
    Nightrod skrev 2014-07-03 15:34:15 följande:
    Ja när jag kikade sökte jag på black gold ring på google och jag och tjejen satt båda och gillade dem. Men vi hittade tillslut två i vanligt guld som var oss rakt av. Sedan har vi massor silverringar och svarta så det gula kommer vekrligen sticka ut.
    Kanske därav jag anser ni har bra smak, har redan silver/svarta ringar  på mig ;)
    Tack för tipset om svart guld, ska kolla det också. Har bara sökt på silver, titan, vitt guld och stål
  • Äldre 3 Jul 15:52
    #7

    D var så lite så :D
    Berätta gärna vad valen blev sedan


    Live free, ride free
  • Äldre 3 Jul 16:02
    #8

    Jättefina ringar! Den första är otroligt vacker tycker jag. 

    Att tänka på med svart guld (vet inte alls om det är samma med titan) är att det måste patineras om med jämna mellanrum. Hittar du en guldsmed som kan göra det åt er är det förstås inget problem. :)

  • iso
    Äldre 3 Jul 16:18
    #9

    Den första och den direkt under (mitten till vänster med bara svarta stenar) är mina favoriter. häftiga ringar!

  • Äldre 3 Jul 19:21
    #10

    Första raden höger var super fin :) Vart har du hittat dessa ringarna?

Svar på tråden Ringhjälp!