• Utvandrare

    Vad står det i era ringar?

    Vi ska gravera våra vigselringar i morgon och har inte bestämt oss helt för texten än. Just nu lutar det åt (hans namn) ? (mitt namn) i min ring och (mitt namn) ? (hans namn) i hans ring. 

    Vad står det i era?

  • Svar på tråden Vad står det i era ringar?
  • Millis73

    I våra förlovningsringar har vi varandras namn och datumet för förlovningen. Vigselringarna funderar vi att gravera varandras namn på utsidan (vi har släta vigselringar båda två).
    Traditionellt är väl att man har varandras namn ingraverat, och datumet tror jag också är vanligt att man har. Men det finns naturligtvis utrymme för att vara mer kreativ än så!
     

  • Chicita

    Tja, vi har förvisso texten på utsidan av ringarna men principen är ju densamma ;) 


    På min ring står Hans namn - Mitt namn - datum för förlovningen
    På hans ring står Mitt namn - Hans namn - datum för förlovning + vigseldatum
    På min vigselring står Amor Vincit Omnia

    :) 

  • PuntaCana2015

    Vi kommer att lägga undan förlovningsringarna och har köpt varsin vigselring. Där har vi graverat in varandras namn och både förlovningsdatum och vigseldatum med ett hjärta mellan datumen. 

  • TheD

    I förlovningringarna står det "Din för evigt" plus datum. I vigselringarna står det namn namn och datum.

  • Ping

    Vi träffades på gymnasiet och jag raggade upp min blivande man genom att skicka en lapp i hans skåp. Innan vår första "blind date" skickade skickade vi små meddelanden till varandra via skåpen som vi signerade med våra skåpnummer.

    Eftersom vi redan har varandras namn och förlovningdatum i förlovingsringarna kommer jag att ha hans skåpnummer i romerska siffror och vigseldatum i min vigselring, och han lägger till vigseldatum på insidan och mitt skåpnummer i romerska siffror på utsidan av förlovingsringen. Känns kul att ha något lite annorlunda och som samtidigt är en påminnelse om hur allt började :)

  • swdnchick

    I min vigselring står det datum och J <3 C . Det fanns inte plats för fler tecken. Min blivande ska få ett hjärta mellan datumen i sin förlovning/vigselring.

  • Tenshi

    Min förlovningsring: Otto 16/12-07 24/12-09
    Hans förlovningsring: Lina 16/12-07 24/12-09

    16/12 - 07 är då vi blev ett par vilket är ett viktigt och betydelsefullt datum för oss så vi ville ha det i ringarna (plus att det fick plats så varför inte!)
    24/12 - 09 är då vi förlovade oss <3

    I vigselringarna skall det stå (namn) xx/xx - xx (samma som ovan fast med datumet vi viger oss). Vi hade velat ha mer, men det får inte plats ^^;

Svar på tråden Vad står det i era ringar?