• LinaNo­rdstro­m
    Äldre 1 Jul 21:55
    9253 visningar
    21 svar
    21
    9253

    Trash the dress

    Är det någon som har gjort en sån fotografering? Jag är lite sugen på att göra det, det verkar vara himla roligt sen blev ju brudklänningen ändå rätt skitig under bröllopsfesten. 

  • Svar på tråden Trash the dress
  • Äldre 1 Jul 22:09
    #1

    jag funderar också på att göra en! ser så kul ut! och fina bilder kan det bli också! ^^ 

  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 1 Jul 22:14
    #2
    filibustern skrev 2014-07-01 22:09:39 följande:

    jag funderar också på att göra en! ser så kul ut! och fina bilder kan det bli också! ^^ 


    Har du några idéer? Vi ska utomlands snart så vid/i vattnet hade vart skoj eller kanske en fotografering i snön sen till vintern?
  • Äldre 1 Jul 22:23
    #3

    tja, jag bor rätt så nära en älv, så att bada i den vore kul, och så har vi två stora swampsoccer-planer - alltså typ fotbollsplaner fulla med LERA BLÖT och bitvis DJUP lera, vore också kul. men vill även ta kanske färggladare bilder med färg och så, känns bara som att jag måste välja mellan lera och färg..  för man kan få bort lera i vattnet, men färg - nja.. om jag tar lera, tar jag lera först, sen vatten, eller tvärtom, om jag tar färg så måste jag ta vatten först. men de blir ju itne jättesnyggt heller med färg om man är blöt.. om man nu inte låter sig torka först :P ta fotningen i två omgångar (kommer anlita min bästis) 

  • Äldre 1 Jul 22:24
    #4

    eller varför inte chokladsås och strössel? 

  • Äldre 1 Jul 22:27
    #5
    filibustern skrev 2014-07-01 22:23:00 följande:

     


    Varför inte köra lera - sen vatten... Sen låta klänningen torka och ta en omgång med färg :) 
  • Äldre 1 Jul 22:31
    #6
    Chicita skrev 2014-07-01 22:27:10 följande:
    Varför inte köra lera - sen vatten... Sen låta klänningen torka och ta en omgång med färg :) 
    ja såklart! haha, ibland är man så trög! 

    kom även på en annan kul grej, gällande strössel, man tar något färgglatt strössel, kör vatten-delen, och så låter man någon kasta strössel på halva ansiktet, och så ett upclose-kort på det :D kan bli rätt så läckert. :p 

    och så kom ja p åatt man kan låta  karln ha färg på händerna och liksom "vandra" med dem efter mitt släp
  • Äldre 1 Jul 23:57
    #7
    filibustern skrev 2014-07-01 22:23:00 följande:

    tja, jag bor rätt så nära en älv, så att bada i den vore kul, och så har vi två stora swampsoccer-planer - alltså typ fotbollsplaner fulla med LERA BLÖT och bitvis DJUP lera, vore också kul. men vill även ta kanske färggladare bilder med färg och så, känns bara som att jag måste välja mellan lera och färg..  för man kan få bort lera i vattnet, men färg - nja.. om jag tar lera, tar jag lera först, sen vatten, eller tvärtom, om jag tar färg så måste jag ta vatten först. men de blir ju itne jättesnyggt heller med färg om man är blöt.. om man nu inte låter sig torka först :P ta fotningen i två omgångar (kommer anlita min bästis) 


    Jag tänkte på det där med älven, se till att det inte är strömt bara. För det var faktiskt en nygift brud som gjorde trash the dress som dog när hon drogs med i älven. En blöt klänning är betydligt svårare att simma med än kläderna man övar klädsim med i lågstadiet.

    Annars låter det ju riktigt kul! :) Själv sparar jag nog min och om jag får en dotter kommer jag ta kort på henne som liten sittandes i min klänning. Kan bli riktigt fint. :) Om jag bara får gossebarn så vet jag inte hur jag gör....
  • Äldre 2 Jul 08:02
    #8
    swdnchick skrev 2014-07-01 23:57:18 följande:
    Jag tänkte på det där med älven, se till att det inte är strömt bara. För det var faktiskt en nygift brud som gjorde trash the dress som dog när hon drogs med i älven. En blöt klänning är betydligt svårare att simma med än kläderna man övar klädsim med i lågstadiet.

    Annars låter det ju riktigt kul! :) Själv sparar jag nog min och om jag får en dotter kommer jag ta kort på henne som liten sittandes i min klänning. Kan bli riktigt fint. :) Om jag bara får gossebarn så vet jag inte hur jag gör....
    jo har tänkt på det. det är lite strömt, men inte så falrigt, men så har dom typ en lång vik, där båtar kan parkera, där det inte är jättedjupt och alldeles stilla. :) 
  • Äldre 2 Jul 09:38
    #9

    Här är en tjej som fotar Trash the dress www.fotosidan.se/gallery/view.htm 

  • Äldre 2 Jul 10:43
    #10

    alltså, jag kan tycka att svenska trash the dress-foton är så tråkiga, mest bara i vatten, kanske på någon järnväg.. vart är SKITEN?!


    eller varför inte bara tutta eld på hela kalaset?? :P 

Svar på tråden Trash the dress