• Äldre 1 Jul 10:20
    4037 visningar
    12 svar
    12
    4037

    Makeup dont´s! Sminkar du dig?

    Hur gör du?
    Sminkar du dig dagligen och hur lyckas du?
    Berätta i tråden!



    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Makeup dont´s! Sminkar du dig?
  • Äldre 1 Jul 10:32
    #1

    Hahaha, vilken söt video. :)


    Jag kör hel stridssminkning dagligen, men hoppas att resultatet inte tolkas som tjejen i videon. Allt är förstås relativt... 

  • Äldre 1 Jul 10:49
    #2
    Utvandrare skrev 2014-07-01 10:32:47 följande:

    Hahaha, vilken söt video. :)


    Jag kör hel stridssminkning dagligen, men hoppas att resultatet inte tolkas som tjejen i videon. Allt är förstås relativt... 


    Visst är den underbar
    Jag sminkar mig ibland men har alltid mascara och concealer. Blir så tvättbjörnslik annars
  • Alylly­ra
    Äldre 1 Jul 13:18
    #3

    Jag sminkar mig i princip aldrig till vardags, men däremot gärna om jag ska på fest. Men det är aldrig ett behov, utan jag gör det om jag är på humör. Jag kan lika gärna gå utan.

  • Äldre 1 Jul 13:39
    #4

    Alltid på jobbet, mycket sällan när jag bara går hemma och skräpar, alltid på fest eller tillställningar. :)

  • Äldre 1 Jul 13:55
    #5

    Haha vad roligt!! Skön parodi! Jag gillar att sminka mig och gör det varje gång jag lämnar huset. Ögonbryn, eyeliner, skugga och mascara är det minsta.


  • Äldre 1 Jul 17:46
    #6

    Jag har faktiskt tyvärr sett folk gå runt sminkade ungefär sådär, man undrar ju vad som flugit i dem. :p
    På jobbet sminkar jag mig sällan eftersom att jag jobbar på café och upplever att sminket kladdar för mycket och i alla fall inte är snyggt mot slutet av dagen. Är jag ledig så blir det i princip alltid lite coverpen, mascara, läppglans och oftast ljusare ögonskugga med lite kajal som pricken över i. På fest åker även foundation, rouge och en smula kraftigare ögonsmink på.

    Men sådär ser jag aldrig någonsin ut! ;)

  • Anonym (makeu­p)
    Äldre 1 Jul 18:58
    #7

    Jobbar på förskola o d e mkt sand o snor o annat så d blir max lite consealer o mascara kanske puder då jag lätt blir röd. Men ska jag någonstans så är det alltid foundation puder bronzer brun kajal på ögpnlocket, tunt nära franskanten, ljusbrun ögonskugga i globen, brun svart mascara eventuellt lite ljus gråbrun ögonskugga under ögat utsuddad för att ögar ska se mer naturligt ut.

    Till fest kör jag svart kajal på ögonlocket lite gråbrunt i ögongloben svart mascara o lite på underfransen också. Ljusa läppar men glöm idomin ljust???? mer naturlig beige rosa.

  • Äldre 1 Jul 21:56
    #8

    jobbar i stall så nada smink på arbetet - slänger på mascara efter arbetet om jag ska iväg nånstans direkt efteråt.

    sminkar mig gärna till vardags då är det mascara, färgat läppglans och concealer, ibland även kajal. 

    Till festligare tillfällen och när jag ska uppträda (i min kör eller som solist) så kör jag hela kitet med ögonskugga, puder, underlagscreme, läppstift, täckstift och allt därimellan... 

  • Himla
    Äldre 2 Jul 08:47
    #9

    BB kräm som underlag, rouge, mascara och rosa läppglans. Till fest kan det vara ögonskugga och ibland röda läppar. gillar naturlig look.

  • Aniara­4
    Äldre 2 Jul 09:28
    #10

    Jag ids inte sminka mig till vardags. Sen jag kom att man kunde färga ögonfransarna har jag inte ens mascara, vilket jag kunde ha ibland annars.

    Är det något särskilt använder jag (på dagtid) underlagskräm, puder, mascara, ögonbrynspenna och en diskret läppstift. På kvällstid kan jag även dra på lite rouge och ögonskugga och kanske ett mindre diskret läppstift.

    Jag är gammal nog att ha haft blå mascara, blekskärt läppstift och för mycket rouge som tonåring, så jag har liksom gjort det där med mycket färg i nyllet!

  • Äldre 3 Jul 09:46
    #11

    Sminkar mig dagligen med kajal och mascara :). Vet egentligen inte varför för jag kan lika gärna gå utan med mitt yrke ;)

  • Äldre 3 Jul 14:58
    #12

    Är jag bara hemma eller bara ska till affären sminkar jag mig inte men annars brukar jag iallfall ha concealer, puder, rouge, brozer, ögonbryn, lite skugga, mascara och läppbalsam...
    Mest för jag tycker det är kul! Men kör då en väldigt naturlig sminkning.

    Är det fest blir det lite mer skugga och kanske en eyeliner, men då oftast gjord med skugga efter som ja inte har tålamog för gel eller penna...

Svar på tråden Makeup dont´s! Sminkar du dig?