• Äldre 30 Jun 20:40
    3545 visningar
    12 svar
    12
    3545

    Denna ring i titan?

    Har hittat en ring jag tycker är så fin men tyvärr är den i stål och jag vill ha i titan. Är det någon som möjligen vet eller har sett en liknande ring i titan?

  • Svar på tråden Denna ring i titan?
  • Äldre 30 Jun 21:52
    #1

    Kolla titanringar.com. vet dom har en liknande

  • Äldre 1 Jul 12:28
    #2

    Tack! Har sett den, tyvärr lite för dyr för vår budget :/ Får fortsätta kika runt!

  • Himla
    Äldre 2 Jul 09:01
    #3

    Skulle nog ändå överväga att köpa min ring från titanringar då de har garanti på sina ringar. Sedan skulle jag noga tänka igenom just varför jag skulle vilja ha en ring med bling runt sidan där ändå ingen kan se det? Dessutom räcker det med bling runt halva ringen dvs framsidan just för att ingen ser det andra och den blir mer ömtålig om du ska ha stenar på baksidan.. Jag har kollat på massor av ringar och pratat med massor av guldsmeder som alla säger samma sak. Att ha stenar runt hela ringen är slöseri med pengar och stenar. Så om man nu har en limiterad budget skulle jag 1, välja mindre antal stenar i ringen. B, välja swarovski stenar istället för riktioga diamanter. De blingar jättefint och jag får min ring till ett mycket billigare pris. Har bild på min kombo från titanringar som jag fastnat för i mitt galleri.

  • Äldre 2 Jul 11:31
    #4

    Jag tycker absolut inte att det är slöseri utan tvärtom en ring som förhöjer väldigt mycket! Min tanke har hela tiden varit att ha en ring i denna stil som en tredje ring ytters.

    Är detta Edbladh`?

  • Äldre 2 Jul 15:11
    #5

    Himla: Jag förstår din poäng, men tyvärr säljer ju inte titanringar.com ringar med swarovski utan bara äkta diamanter. Sen så köper jag inte mina ringar utifrån vad andra ska se utan det jag själv tycker är fint, och det tyckte jag att den här ringen var. Hursomhelst så blir det nog inte denna utan en "vanlig" alliansring med oäkta stenar och sen har jag hittat en solitärring på titanringar.com som jag tänkte ha som vigselring med bara en liten diamant. Så jag har tänkt om lite :)

    a ring on my finger: Kul att du också fastnat för modellen! Jag hittade ringen här: www.guldklippet.se/forlovningsringar/amor-stal/amor-olivia. Den mest snarlika från titanringar.com jag hittat är denna: titanringar.nordicshops.com/product.html/2-the-side

  • Äldre 2 Jul 15:17
    #6
    jessijessica skrev 2014-07-02 15:11:51 följande:

    Himla: Jag förstår din poäng, men tyvärr säljer ju inte titanringar.com ringar med swarovski utan bara äkta diamanter. Sen så köper jag inte mina ringar utifrån vad andra ska se utan det jag själv tycker är fint, och det tyckte jag att den här ringen var. Hursomhelst så blir det nog inte denna utan en "vanlig" alliansring med oäkta stenar och sen har jag hittat en solitärring på titanringar.com som jag tänkte ha som vigselring med bara en liten diamant. Så jag har tänkt om lite :)

    a ring on my finger: Kul att du också fastnat för modellen! Jag hittade ringen här: www.guldklippet.se/forlovningsringar/amor-stal/amor-olivia. Den mest snarlika från titanringar.com jag hittat är denna: titanringar.nordicshops.com/product.html/2-the-side


    Har du kikat på 3D titanum? De har ringar med både äkta och oäkta stenar.
  • Äldre 2 Jul 16:22
    #7

    Vet inte eran budget, men denna butik kan säkert hjälpa dig.
    De är mycket duktiga överlag och har stort sortiment.
    Ring och fråga dem, de tilvlerkar ju själva med.

    tror jag sett liknande ring i vitt guld


    Live free, ride free
  • Himla
    Äldre 2 Jul 18:04
    #8
    jessijessica skrev 2014-07-02 15:11:51 följande:

    Himla: Jag förstår din poäng, men tyvärr säljer ju inte titanringar.com ringar med swarovski utan bara äkta diamanter. Sen så köper jag inte mina ringar utifrån vad andra ska se utan det jag själv tycker är fint, och det tyckte jag att den här ringen var. Hursomhelst så blir det nog inte denna utan en "vanlig" alliansring med oäkta stenar och sen har jag hittat en solitärring på titanringar.com som jag tänkte ha som vigselring med bara en liten diamant. Så jag har tänkt om lite :)

    a ring on my finger: Kul att du också fastnat för modellen! Jag hittade ringen här: www.guldklippet.se/forlovningsringar/amor-stal/amor-olivia. Den mest snarlika från titanringar.com jag hittat är denna: titanringar.nordicshops.com/product.html/2-the-side


    Nej det stämmer inte alls, de säljer visst ringar med swarowski/cz det är det i de ringar jag provat och de är från titanringar.com. Själva Skenan, dvs ringen har ett pris o sedan betalar du per sten inkl isättning... priset avgörs av vad/ hur många du väljer. Den nedre ringen är designad av guldsmeden jag pratade med. hittade dom på Två hjärtan i Skärholmen och det går att få sten efter önskemål och färg. tittade på en med ljust rosa stenar som jag också blev väldigt kär i....Klart man ska gilla sin egen ring , menade bara att ibland är det klokt att lyssna på de som vet vad de pratar om och jobbar med smycken, det är så lätt att fastna i sitt eget tänk och missa vissa saker. Råd är bra men det är självklart inga lagar hehe....
  • Himla
    Äldre 2 Jul 21:59
    #9
    jessijessica skrev 2014-07-02 15:11:51 följande:

    Himla: Jag förstår din poäng, men tyvärr säljer ju inte titanringar.com ringar med swarovski utan bara äkta diamanter. Sen så köper jag inte mina ringar utifrån vad andra ska se utan det jag själv tycker är fint, och det tyckte jag att den här ringen var. Hursomhelst så blir det nog inte denna utan en "vanlig" alliansring med oäkta stenar och sen har jag hittat en solitärring på titanringar.com som jag tänkte ha som vigselring med bara en liten diamant. Så jag har tänkt om lite :)

    a ring on my finger: Kul att du också fastnat för modellen! Jag hittade ringen här: www.guldklippet.se/forlovningsringar/amor-stal/amor-olivia. Den mest snarlika från titanringar.com jag hittat är denna: titanringar.nordicshops.com/product.html/2-the-side


    Jag misstog mig, mina ringar är från 3D titan....förlåt mig. Men kolla med din guldsmed och var noga med att testa ringen du tänkt dig innan!!!! Även om det är i annat material etc...Lycka till o hoppas du finner vad du söker :)
  • Äldre 3 Jul 12:53
    #10
    Himla skrev 2014-07-02 18:04:59 följande:
    Nej det stämmer inte alls, de säljer visst ringar med swarowski/cz det är det i de ringar jag provat och de är från titanringar.com. Själva Skenan, dvs ringen har ett pris o sedan betalar du per sten inkl isättning... priset avgörs av vad/ hur många du väljer. Den nedre ringen är designad av guldsmeden jag pratade med. hittade dom på Två hjärtan i Skärholmen och det går att få sten efter önskemål och färg. tittade på en med ljust rosa stenar som jag också blev väldigt kär i....Klart man ska gilla sin egen ring , menade bara att ibland är det klokt att lyssna på de som vet vad de pratar om och jobbar med smycken, det är så lätt att fastna i sitt eget tänk och missa vissa saker. Råd är bra men det är självklart inga lagar hehe....
    Från titanringar.com's hemsida:

    "Vi har enbart äkta diamanter i våra titanringar." 

    "Tyvärr så finns bara våra smycken i Härnösand samt på internet."

    Så dina ringar kan inte komma från titanringar.com om du köper de i Skärholmen med cz?
  • Himla
    Äldre 3 Jul 15:27
    #11
    jessijessica skrev 2014-07-03 12:53:36 följande:
    Från titanringar.com's hemsida:

    "Vi har enbart äkta diamanter i våra titanringar." 

    "Tyvärr så finns bara våra smycken i Härnösand samt på internet."

    Så dina ringar kan inte komma från titanringar.com om du köper de i Skärholmen med cz?
    Skrev i inlägget ovan ditt senaste att jag misstog mig de kommer från 3D swepol men Har så många firmor i huvudet nu så det blev lite snurrigt...

  • Äldre 3 Jul 16:28
    #12

    Jaha förlåt missade det :)

Svar på tråden Denna ring i titan?