• karanf­il
    Äldre 30 Jun 19:25
    2875 visningar
    15 svar
    15
    2875

    Behöver hjälp och tips!!

    Jag ska gifta mig senare i år och behöver hjälp att hitta en klänning. Har varit runt i varenda butik och försökt hitta på nätet, men det är så svårt!!

    Kriterierna är:

    - enfärgad (creme/brun/cappuccino, ev lavendelfärgad)
    - vadlång (absolut inte kort, men hellång kan funka)
    - plus size
    - helst ärm, men ärmlös går bra, bara inte helt axelbandslös
    - materialet kan vara nästan vad som helst men jersey/trikå är väl lite i tråkigaste laget...
    - priset är ganska flexibelt, upp till ca 2000 kr.

    Jag kan tänka mig att köpa internationellt, bara det är den rätta klänningen!

    Om jag kan få tips om sidor att beställa ifrån eller tips på klänningar, är jag mycket tacksam.

  • Svar på tråden Behöver hjälp och tips!!
  • Äldre 30 Jun 20:34
    #1
  • Äldre 30 Jun 20:35
    #2

    www.boozt.com/se/sv/day/night-twillight_4982210/4982220&color=18&sizerange=4%2C5%2C6&group=listing

  • Äldre 30 Jun 20:41
    #3

    www.boozt.com/se/sv/cream/rosie-dress_3903857/3903859&color=6&sizerange=4%2C5%2C6&group=listing

  • Äldre 30 Jun 20:48
    #4

    www.bubbleroom.se/sv/kl%C3%A4der/kvinna/trulymine-2/kl%C3%A4nningar/kl%C3%A4nning-dark-plum

  • Äldre 30 Jun 20:53
    #5

    www.laredoute.se/taillissime/klanning/442057&Ns=RankValue1|1&Nao=5&selArt=365920

    www.laredoute.se/taillissime/klanning/443056&Ns=RankValue1|1&Nao=2&selArt=366026

  • Äldre 1 Jul 10:46
    #6

    Jag har köpt tre klänningar från lightinthebox.com (en till vår borgerliga ceremoni, två till kyrkbröllopet), alla i plus size. :) Jag har strl 46-48 och det är fortfarande inom deras ordinarie storlekar, sedan har de alla klänningar i större storlekar också för ca 100kr mer. 

    Mina klänningar är helt fantastiska i kvaliten och har kommit fort.

  • Äldre 1 Jul 11:23
    #7

    tjejen har köpt klänning för andra fester från jenjenhouse och vi är mycket mycket nöjda över dem.
    Billiga snabb leverans (mailar man dem kan man få reda på vilka som går att snabb sy) Och man kan ange sina egna mått och då sitter dem som gjutet.

    vi kommer troligen beställa två bröllopsklänningar därifrån då vi gifter oss nästa år


    Live free, ride free
  • Äldre 1 Jul 12:21
    #8

    Till exampel den här; kostar $79USD och kan fås i alla färger du nämnde. :)

  • Äldre 1 Jul 12:46
    #9

    Hoppsan, bilden kom visst inte med... Här är den:

  • karanf­il
    Äldre 2 Jul 19:13
    #10

    Tack för era tips!!

    De tre första klänningarna som det är länkat till är ju korta, så de går bort, även om nr 2 var fin.

    Tipsen om jenjenhouse och lightinthebox tackar jag också för, har dock plöjt dessa kinasidor tusentals ggr och hittar inte det jag söker där... 

    Får fortsätta att leta!

  • Äldre 2 Jul 20:14
    #11

    det är väldigt svårt när kriterierna är väldigt...öppna...lägg in en bild på något ungefärsom du kan tänka dig så blir det lättare för oss at hjälpa dig.

  • Himla
    Äldre 2 Jul 22:04
    #12

    En tjej beställde från Misdress på etsy. Den var likadan som deras bild. Bra om du kan visa en bild på hur du tänkt dig din klänning och du ska nog kolla på aftonklänningar, inte brudklänningar om du vill se en klänning i den färgen.. Vad är det för modell du är ute efter?

  • Himla
    Äldre 2 Jul 22:06
    #13
  • Himla
    Äldre 2 Jul 22:50
    #15

    Denna kanske? de flesta av klänningarna går att beställa i flera färger

    www.milanoo.com/narrow/gs/Beach-Wedding-Dresses/a_100503-510.html

Svar på tråden Behöver hjälp och tips!!