• SarFa
    Äldre 28 Jun 12:27
    1320 visningar
    3 svar
    3
    1320

    Hur är kvalitén på din ring?

    Hej! 

    Är i startgroparna för att välja vigselring i vitguld. Just nu vill jag ha en rad med mindre diamanter i den, men kan även tänka mig att ha en lite större i mitten och sedan små intill denna. 

    Mina frågor är:

    1. Vart köpte du din ring?
    2. Hur länge har du burit den?
    3. Hur repig har den blivit och hur påfrestande är din vardag för ringen? (Industrijobb/kontorsjobb/mycket att göra hemma som sliter?)
    4. Är sättningen pålitlig/har du någon gång tappat en sten?

    Den ska ju hålla hela livet så kvaliten vad gäller slitage och sättning känns väldigt viktig :)

    Tack för hjälpen :)

  • Svar på tråden Hur är kvalitén på din ring?
  • Äldre 28 Jun 18:20
    #1

    Hej!

    Jag kan inte mycket om ringar, men valde en ring i vitguld när vi förlovade oss endast på grund av hur den såg ut...

    Jag har inte en vardag som är väldigt påfrestande för ringen, arbetar som lärare, så det är mer kontorsjobb än industriarbete, har på mig den nästan hela tiden, förutom när jag tränar, eftersom det inte är särskilt skönt för fingret... Väldigt fort såg jag hur den blev mer och mer sliten i färgen och liksom gulnade, har dock inte haft några problem med stenar som fallit ur (har haft på mig ringen i 6 månader, så det är inte så länge..) 

    Nu är jag på jakt efter vigselringen och pratade med en dam i en guldaffär och hon tipsade mig om platina, det har typ samma färg, men mer lyster och förlorar inte den vita färgen, dock är det lite dyrare.

    Jag har inte lämnat in min ring än, men känner att jag redan vill göra det, på grund av den lätt gula färgen insidan har fått och att behöva göra det var sjätte månad känns lite tråkigt. Vet inte riktigt vad jag tycker om vitguld för det är ju snyggt, men jag är lite besviken på att det inte håller den vita färgen.

    Ingen aning om detta hjälpte dig något, men det är mina tankar i alla fall.

  • Äldre 28 Jun 19:35
    #2

    Vi funderar på ringar i titan, just för att det verkar betydligt mer hållbart än silver och vitguld så om ni vill kan ni ju kolla på det också :) Inte svar på dina frågor men ändå...

  • SarFa
    Äldre 29 Jun 11:32
    #3

    Tack, hörni :) jag kommer välja vitguld eftersom att förlovningsringen är en slät ring i vitguld. Jag har inte märkt någon som helst färgskiftning i min ring, dock har den blivit repig då jag jobbade med den på i början (metallindustri, oops... Men snart kommer jag inte jobba där längre, så). Den är från Smycka och jag har burit den i strax över ett år. 

    Vart köpte du din ring, ErikaMikaela?

Svar på tråden Hur är kvalitén på din ring?