• shajan­s
    Äldre 24 Jun 10:55
    1454 visningar
    4 svar
    4
    1454

    Smakråd - snälla hjälpa mig!

    Hej allesammans därute.. Jag behöver verkligen smakråd när det gäller ett bröllop vi är bjudna på. Klädkoden är mörk kosym, kan man ha denna klänning som gäst vid ett sådant bröllop eller är den för "skrikig"??

    www.lindex.com/se/dam/oeverdelar/klaenningar/7112404/Klaenning/

    Då vi gifter oss snart så har jag verkligen inte råd att köpa någon dyrare än runt 500:- Dessutom är jag väldigt lång och det innebär att de allra flesta klänningar blir för korta på mig.. 

    Vore urgulligt om ni ville ge mig lite smakråd på denna klänning

  • Svar på tråden Smakråd - snälla hjälpa mig!
  • Äldre 24 Jun 11:07
    #1

    Då det enabrt gäller kostymen som har dresscode så anser jag att en färgglad sommarklänning passar bra till det.
    Jag skulle säga JA jag tycker den passar


    Live free, ride free
  • Äldre 24 Jun 11:21
    #2

    Knälång klänning - ej bara axlar brukar vara motsvarigheten för damer när det gäller mörk kostym.


    Kör svarta accessoarer till för att tona ner det hela lite så behöver du inte oroa dig :) 

  • shajan­s
    Äldre 24 Jun 11:24
    #3

    Tack snälla för svar så snabbt. Ja tänkte köra svarta pumps och ev. svart kavaj om det inte är tokvarmt. 

    Ja jag hoppas den är knälång ska åka och testa den snart, det där med knälång är inte alltid så lätt..  

  • Äldre 24 Jun 11:55
    #4

    Förutsatt att klänningen är minst knälång tycker jag att den passar, det finns inget som säger att man inte får ha färgglad klänning vid mörk kostym-klädkod.

    "Mörk kostymklänning är nummer tre i klädkoderna. En klänning eller kjol, i valfri färg och mönster. Av finare tyg och längd under knäet." (www.vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp)

Svar på tråden Smakråd - snälla hjälpa mig!