• bergglim

    Ballonger = Barnkalas?

    Blivande och jag har funderat på att dekorera med vita skimrande ballonger exakt som på bilden nedan (bilden är på vår faktiska festlokal), med enda skillnaden att vi kommer att använda vita ballongpinnar istället för snöre och helium. Vad tycker ni?

    Blir det, om ni är helt ärliga, för mycket barnkalas över det? Vi vill gärna undvika den känslan

  • Svar på tråden Ballonger = Barnkalas?
  • Pernilla S

    För mig personligen så skulle jag strunta i ballongerna.
    Tycker att dom gör sig bra på barnkalas och eventuellt någon rolig fest men inte på ett bröllop.

    Lycka till med bröllopsbestyren!

  • Alyllyra

    Personligen tycker jag inte att det blir barnkalaskänsla på det. Huvudsaken är att man väljer snygga, stilrena ballonger och undviker massa olika färger och former.

    Dock skulle jag nog själv hellre välja helium och snöre än ballongpinnar, för att få en mer "levande" känsla, det andra skulle kunna upplevas väldigt stelt.

    Härlig lokal förresten! :)

  • Elna14

    Om det är vita, skimrande ballonger tycker jag att det funkar, det ser festligt ut. Håller med Alyllyra om att det vore snyggare med helium, men det är väl en kostnadsfråga också. Men om ni är ute efter en stelare, elegant look skulle jag inte ta med balongerna.

  • Caisa

    Vi hade en bukett med ballonger, hade först tänkt göra som på din bild men hade lite roligt med dem på foton istället. Tycker inte att det kändes "barnsligt", det beror väl på stil och typ av bröllop kanske.  Tycker att det ser ursnyggt ut på bilden iallafall! :)


    7 juni 2014
  • bergglim

    Tack för svar

    Att vi använder ballongpinnar är till stor del en praktisk fråga. Använder vi helium är vi tvungna att fixa ballongerna samma dag som bröllopet (heliumeffekten börjar försvinna efter cirka åtta timmar), men använder vi pinnar kan vi göra det dagen före. Vi förstår er poäng med att det kan upplevas stelt dock. 

    Vi har funderat på pom poms också, att ha några vita som hänger från taket. Vad tror ni om det istället för ballonger?

    Annars tycker vi att lokalen är vacker som den är också, så kanske borde vi låta den tala för sig själv.

  • Caisa
    bergglim skrev 2014-06-23 13:43:15 följande:

    Tack för svar

    Att vi använder ballongpinnar är till stor del en praktisk fråga. Använder vi helium är vi tvungna att fixa ballongerna samma dag som bröllopet (heliumeffekten börjar försvinna efter cirka åtta timmar), men använder vi pinnar kan vi göra det dagen före. Vi förstår er poäng med att det kan upplevas stelt dock. 

    Vi har funderat på pom poms också, att ha några vita som hänger från taket. Vad tror ni om det istället för ballonger?

    Annars tycker vi att lokalen är vacker som den är också, så kanske borde vi låta den tala för sig själv.


    Det finns något som heter Hi-float som man kan ha i ballongerna som får heliumeffekten att hålla  längre, och då kan man förbereda dagen innan. Var för sent ute för att hinna beställa det själv när jag upptäckte det. :(
    7 juni 2014
  • rebban b

    Då jag själv tänkt använda bland annat ballonger som dekoration så tycker jag det låter festligt!

    Vi kommer använda metallic-skimrande ballonger i ivory, lila och guld. De kommer sättas ihop till bågar - men de kommer inte hängas upp i bågar utan horisontellt ute på verandan, runt scenen och i taket.

    Vi kommer även ha vimplar samt pompoms. Låter lite mycket men blir stor effekt :)

    Hur tänkte ni att blompinnarna skall fästas på bordet? Någon vas?

  • Alyllyra
    Caisa skrev 2014-06-23 13:46:36 följande:
    Det finns något som heter Hi-float som man kan ha i ballongerna som får heliumeffekten att hålla  längre, och då kan man förbereda dagen innan. Var för sent ute för att hinna beställa det själv när jag upptäckte det. :(
    Precis!

    Upp till fem dagar (!) tror jag att de sa att det höll med hi-float när vi köpte ballonger i present häromveckan. Vi kunde dock tyvärr inte ha i det eftersom vi skulle ha andra saker (konfetti och pengar) i ballongerna.
  • Chicita

    Ballongpinnar är inte så långa. Ballongerna riskerar då att hamna precis i synfältet och blockera utsikten för många av gästerna. Dels så man inte ser sina bordsgrannar men även att man inte ser er, den som håller tal osv. Och sånt kan ju vara lite trist.

    Om lokalen är vacker så skulle jag hellre låta den tala för sig själv :) 

    Risken med att dekorera för mycket är annars att det bara ser rörigt och konstigt ut, istället för vackert. 
    Men det är ni som gifter er, och ni som ska känna efter hur ni vill ha det :) 
    Ni kan inte "anlita" någon som åker till lokalen på morgonen och blåser upp ballongerna och placerar ut dom annars då? :) 
    (tänkte att det alltid brukar finnas någon kompis till någon kompis *typ* som skulle kunna tänka sig att tjäna en hundring på ett enkelt jobb ;) ) 

Svar på tråden Ballonger = Barnkalas?