• Äldre 21 Jun 23:20
    2390 visningar
    2 svar
    2
    2390

    ring med rosa safir?

    Hej!
    Jag har hittat ringen jag vill ha, hittar absolut ingen annan nu när jag har hittat rätt. Problemet är bara att den är för dyr. Finns de nån har nå tips på liknande ring? Eller skulle de gå å få en egen gjord vid en guldsmed och då ha färre safirer men annars lika? Kommer man ner i pris eller blir de knappt nån skillnad? Tänkte att de kanske fanns nån erfaren här inne

    Gick inte att lägga in bilden men den finns i länken.


  • Svar på tråden ring med rosa safir?
  • Himla
    Äldre 22 Jun 07:54
    #1

    Kolla med olika guldsmeder, schalins gör ju ringar efter förfrågan så du skulle kunna be om en egen designad ring o istället för rosa safirer ta rosa cz kanske?

  • Rin
    Äldre 22 Jun 12:40
    #2

    Dessa är med CZ och i silver, så väsentligt billigare: 
    www.evesaddiction.com/pink-cz-sterling-silver-stackable-eternity-band/RGZ10439/992
    www.evesaddiction.com/sparkling-october-birthstone-stackable-ring/RGZ11198/992

    Denna är med äkta stenar och i vitguld, men ändå ungefär halva priset (säkerligen sämre kvalitet på stenarna då, men det är ju något av en smaksak):
    www.bluenile.com/diamond-pink-sapphire-ring-14k-white-gold_21210

    Det går också att hitta väldigt mycket på Amazon och Ebay, kan kännas lite osäkert, men om man kollar säljarna och deras reviews noga så brukar det gå bra. Då skulle jag dock rekommendera att välja CZ rakt av, för att bespara dig att gå till en guldsmed för att få stenarna bedömda och kanske få veta att du blivit lurad.

Svar på tråden ring med rosa safir?