• Asa12leppen

Festlokal egen dryck och övernattning

Hej,

Vi söker en festlokal till vårt bröllop nästa år där man får tamed egen dryck och som ligger lite fint till. Vi kommer vara ca 90 gäster och vi vill att alla ska kunna äta i samma rum. Vi skulle också vilja erbjuda samtliga någon form av övernattning i närheten av festlokalen. Vi bor i Stockholm och stället bör ligga max ca 2 timmar från Stockholm. Sedan vill vi kunna dansa hela natten, dvs ingen klockan tyst tid!

Vi har koll på hammerska ladan, drakudden, sunda gård, rockelstad slott.

Om någon vet någonting är vi jätte tacksamma då vi helt och hållet har kört fast!

Mvh Åsa

• Svar på tråden Festlokal egen dryck och övernattning
  • Alyllyra

Barnens Ö kanske? Vissa av lokalerna är ju visserligen lite slitna, men ni kan ju kika? 
    barnenso.se

Nackdelen är att det ofta är upptaget för kolloverksamhet under sommarmånaderna...

• Asa12leppen

Hej, tack så mycket för tipset! Vi tyckte precis som du säger att det är lite slitet.. Men vi kanske måste åka ut och kolla...

• Blivande brud 2015

Då måste jag bara rekomendera Wenngarns slott i Sigtuna! Vi ska ha vårt bröllop där nästa år den 1 augusti :D Ett helt underbart ställe med fantastisk personal! Du kan gå in och kika på www.wenngarn.se/ för mer information :)

• AkJ

Vi ska vara på Kulturfyren på Skeppsholmen. Det är ju mitt i Stockholm, så finns ju gott om hotell i närheten. Vi gilalr att det är asfalt, industri och city, men ni kanske mer är ute efter herrgård/slotts-typen?

Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Asa12leppen

Tack för alla tips uppskattas verkligen!

Wenngarna slott ser helt fantastiskt ut men får man ha egen dryck i deras festlokaler?

Kulturfyren har jag mejlat med. Lokalerna ser jättefina ut men vi är lite tveksamma angående att det ska vara tyst redan kring midnatt?!

Vi var och kollade på fröbergs loge men den föll oss dessvärre inte i smak, men hittar vi inget snart får vi nog åka tillbaka och se om vi kan stajla till den...

• AkJ
    Asa12leppen skrev 2014-06-28 23:03:27 följande:

Tack för alla tips uppskattas verkligen!

Wenngarna slott ser helt fantastiskt ut men får man ha egen dryck i deras festlokaler?

Kulturfyren har jag mejlat med. Lokalerna ser jättefina ut men vi är lite tveksamma angående att det ska vara tyst redan kring midnatt?!

Vi var och kollade på fröbergs loge men den föll oss dessvärre inte i smak, men hittar vi inget snart får vi nog åka tillbaka och se om vi kan stajla till den...

Nja, tyst vid midnatt? Efter midnatt får man inte störa de som bor på båtar i närheten, men det finns ingen sluttid för ljudet. Vi gifter oss 1 november, så räknar med att judet ändå inte hörs ut, för vi har inga planer på att det ska vara tyst vid mindatt. :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Alyllyra

Om ni är inne på Skeppsholmen så kanske ni ska kika på Skeppsholmens folkhögskola? Vi var där på ett bröllop för några år sedan. Jättefina lokaler, men jag har tyvärr ingen koll på tider och tillstånd.

• Blivande brud 2015

Jag vet inte hur det är under middagen men under festen får man ha egen dryck i alla fall för det ska vi ha :) Men ring och hör med dem vetja! Dem har varit väldigt anpassningsbara och måna om att vi ska få det som vi vill ha det så det är säkert inte omöjligt att ni får ta med egen dricka även under middagen!

Lycka till! =D

Svar på tråden Festlokal egen dryck och övernattning