• Äldre 18 Jun 18:52
    2622 visningar
    6 svar
    6
    2622

    Mycket enkel tillställning efter vigsel?

    Jag och min m2b har funderat tusen ggr om olika alternativ till en enkel tillställning efter vigseln som inte är trerätters.Vi ska bjuda runt 55 gäster. Vi har helt enkelt inte råd med en storslagen fest, dessutom vill inte jag ha det.

    Vi har kommit fram till och bestämt att vi ska gifta oss runt lunch, och att vi ska äta middag själva på kvällen bara han och jag. Så det är däremellan vi ska hitta på ngt roligt med gästerna.

    Låter det här som en "mysig och rolig" variant?

    Vi bjuder på  något som liknar afternoon tea, med scones marmelader, olika fruktbitar, meloner, jordgubbar, lite olika pajer. Stående hade vi tänkt det.
    Och sen äta bröllopstårta sittandes, om någon vill hålla tal så går det bra då.
    Och ja sen åker vi efter ha sagt hejdå till alla gäster :)

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Mycket enkel tillställning efter vigsel?
  • Äldre 18 Jun 19:02
    #1

    Ja det låter som en jättemysig fest! Typ afternoon tea wedding / kakbuffé då? Jag har sett massor av inspiration för sånt på Pinterest :)


    Ett sånt bröllop skulle jag mer än gärna gå på, jag riktigt ogillar formella tillställningar med sittande middag som håller på halva natten dessutom.


    Med kreativa ambitioner - mitthjortronbo.blogspot.fi
  • AkJ
    Äldre 18 Jun 19:08
    #2

    Jag var på ett "konfektbröllop" en gång, och det var fantastiskt! Tycker er idé låter jättebra. :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Plätti­s
    Äldre 19 Jun 11:52
    #3

    Jag tycker det låter fantastiskt trevligt! 

    Om jag hade fått bestämma själv så hade jag nog gjort likadant, men min sambo har en del synpunkter om hur ett bröllop ska vara. Om det inte är middag med alla vi känner och lång vit klänning så är det inte på riktigt.

    Och jag hade hittat en fin cocktailklänning och funderade på att bjuda på enklare tilltugg efter vigseln med bara de närmaste ;)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 19 Jun 19:58
    #4

    Vi kommer också ha en väldigt enkel servering efter vår vigsel. Vigseln börjar 13:00 och vi kommer ha cirka 90 gäster. Varken jag eller min fästman är personer som gillar att vara uppe hela natten och stå i centrum, så vi kommer bjuda på smörgåstårta och efteråt har vi en tårtbuffé som nära och kära har bakat till. Det tror vi blir alldeles lagom. :) Och på kvällen ska jag och min, ja då är han ju min man, äta middag på tu man hand innan vi sover på hotell över natten.

  • Rin
    Äldre 19 Jun 20:42
    #5

    Det låter supermysigt! Det var någon här på BT som gjorde typ så förra hösten. De hade visserligen mycket färre gäster, men jag vill minnas att det blev väldigt lyckat.
    Det är ju kul att sticka ut lite ur mängden, inte göra som alla andra.

  • Äldre 20 Jun 10:07
    #6

    Ja eller hur! Så tänker jag också, vi vill ju vara unika!
    Vi ska ha våra favoritfilmer med som tema i musiken, så bara det blir roligt och ganska unikt. :)

    Tack för alla svar! Vi kommer defentivt köra på afternoon tea-bjudning!

    Trevlig midsommar alla!

Svar på tråden Mycket enkel tillställning efter vigsel?