• Lotta83

    Tips på buffémat ?!

    Hej
    Gifter mig den 23/8 och vi har bestämt oss för att ha buffé på mottagningen.
    Men nu har jag noll inspiration och vet inte alls vad som ska ingå i den.
    Så snälla dela med er av era erfarenheter :)

  • Svar på tråden Tips på buffémat ?!
  • elinochmagnus

    Vi gifte oss i lördags och vi hade en buffé som blev väldigt uppskattad. På vår buffé hade vi.

    Dubbelmarinerad fläskfilé
    Chililax
    Potatisgratäng
    Potatissallad
    Marinerad pasta
    Pastasallad
    Bea sås
    Pepparsås
    Broccolimos
    Tomat och lök sallad
    Fetaost
    Oliver
    Hembakat bröd

    Hoppas att detta gav dig lite inspiration till vad Ni vill ha.
    Lycka till

  • Tingeling89

    Hm..Om du inte vill göra allt själv så finns det ofta bra kallskurettallrikar hos matbutiker. Sen kan man göra massa tillbehör. Typ fransk potatissallad, pastasallad mm.

  • elinochmagnus

    Vi lagade all mat själva.
    Jag och min mamma höll på i ca 7 timmar och då hade vi lagat mat till över 60 personer. Då hade jag dock bakat allt bröd veckan innan och fryst in det så det tog ytterligare en dag. Och mamma skar upp kött och bröd samma dag som vigseln så där gick det väl åt ett par timmar till.
    Totalkostnaden för detta blev ca 4000kr. Billigt, gott och inte allt för mycket jobb. Så jag rekomenderar absolut att laga maten själv. Man får ju även känna sig lite stolt när man gjort det själv.

  • Lotta83

    Tack för era svar :)

    Vi blir runt 50-60 personer och känner att man vill kunna ha en bra fest med god mat utan att ruinera sig.

    Jag räknade med att det skulle sluta på en ca 4000 med allt så det var ju precis som för er elinochmagnus :)

    Samt så känner jag att buffé är lite roligare och man kan ta efter eget tycke.

    Har fått bra tips från er men tar gärna emot flera om ni har :)

Svar på tråden Tips på buffémat ?!