• Äldre 11 Jun 20:57
    7970 visningar
    16 svar
    16
    7970

    Fotoapp till bröllopet

    Vi tänkte ordna med en fotoapp till bröllopsdagen. Tanken är då att alla gästerna kan enkelt ladda upp (och ner) bilder från ett och samma ställe. Vill inte använda facebook av olika skäl.
    Någon som testat en sån app? Tips? Har kollat på Bröllogram men de tar inte emot några nya registreringar i år. Photago? Weddy?

    Den ska vara enkel och finnas för både iPhone och android.

  • Svar på tråden Fotoapp till bröllopet
  • Äldre 11 Jun 23:27
    #1

    Jag har laddat ner WedPics inför bröllopet. Finns för både Android och iPhone. Kanske kan det vara något?

  • Äldre 12 Jun 06:03
    #2

    följer här

  • Äldre 12 Jun 06:14
    #3
    Betty84 skrev 2014-06-11 23:27:42 följande:

    Jag har laddat ner WedPics inför bröllopet. Finns för både Android och iPhone. Kanske kan det vara något?


    Absolut, den verkar riktigt bra! Tittade även på photago, men de har en gräns på 1GB, det räcker inte så långt om man har många gäster. Ska kika lite mer på Wedpics i em, tack för tipset!

    Någon som provat någon annan fotoapp?
  • Äldre 15 Jul 12:26
    #4

    Jag har kört med Photago på både bröllop och när jag rest med vänner. Tycker den är bra! Smidigt att man får upp foto både via appen och via hemsidan. 
    Tips är att använda deras bildspel på bröllopet eller festen. Den visar alla bilder i albumet. Så fort en ny bild laddats upp kommer den upp i bildspelet. VI hade en TV-skärm under minglet och en Ipad på baren. Detta uppskattades av gästerna!

  • Äldre 15 Jul 12:35
    #5

    Jag har också wedpics och tycker det är riktigt bra (hittills).

    Vi tänkte göra som jckb med den, om vi har råd att köpa internet som man kan ta med ;)

  • Äldre 15 Jul 12:44
    #6

    Vad sägs pm ett gemensamt dropbox-konto?

    Det kan man ju ha på mobilen, på nätetoch på datorn.
    Själv har jag allt kopplat så tar jag en bild med mobilen finns den sedan på datorn direkt, men det väljer man ju hur man gör.
    Det är jätteenkelt att fixa och hålla på med!

  • Äldre 17 Jul 14:25
    #7

    #ViskesLopme - Visst kan man använda dropbox för att få in foto från både telefonen och datorn i en mapp. Jag tycker dock inte det är en bra lösning om man vill samla alla gästernas foto. För alla gästerna har inte dropbox och det krävs ganska många steg för att alla skall skaffa sig dropbox och förstå hur det fungerar. min mamma förstår inte det i alla fall ;0)
    Samt så måste alla ex ha 2GB ledigt på sin dropbox om det samls 3GB foto totalt. dvs det krävs ganska mycket ut av gästerna vilket inte jag gillade. 

  • Äldre 5 Jan 17:27
    #8

    Har funderat på att använda mig av den. Har ni några omdömen att ge? Funderade även på att skriva med det i inbjudan om den, hur gjorde ni?

  • Äldre 5 Jan 18:35
    #9

    Vi gjorde en kul grej på bröllopet. De två fotograferna hade wifi-kameror som vi kopplade till en laptops delade dropboxfolder. På så sätt kunde alla se sina bilder direkt i telefonen i dropboxappen!

  • Äldre 12 Jan 13:52
    #10

    funkar det att exportera bilderna från WedPics? Har laddat ner appen men hittar ingen funktion att exportera :(
    vore ju kul att få över alla bilder till datorn och/eller skriva ut dem

  • Äldre 12 Jan 14:06
    #11
    stresso skrev 2015-01-12 13:52:30 följande:

    funkar det att exportera bilderna från WedPics? Har laddat ner appen men hittar ingen funktion att exportera :(
    vore ju kul att få över alla bilder till datorn och/eller skriva ut dem


    Om man loggar in på WedPics hemsida på datorn så finns det funktion för att ladda ner alla bilderna! Vi kommer använda den på vårt bröllop i februari :)
  • Äldre 12 Jan 14:54
    #12
    VinterBrud2015 skrev 2015-01-12 14:06:00 följande:
    Om man loggar in på WedPics hemsida på datorn så finns det funktion för att ladda ner alla bilderna! Vi kommer använda den på vårt bröllop i februari :)
    åh tack! :)
  • Äldre 12 Jan 15:01
    #13
    stresso skrev 2015-01-12 14:54:56 följande:
    åh tack! :)
    Så lite :) det var en av de funktionerna jag var ute efter också.

    Har testat den lite inför bröllopet och såhär långt känns det som den uppfyller alla våra krav. Ska försöka komma ihåg att gå in här efteråt och berätta hur det funkade på bröllopet :)
  • Äldre 12 Jan 17:28
    #14

    Vi använde wedpics och tyckte att det fungerade bra. Det svåra vara att få gästerna att ladda upp sina bilder där, det var inte jättemånga som gjorde det.

  • Äldre 13 Jan 08:23
    #15
    Elna14 skrev 2015-01-12 17:28:01 följande:

    Vi använde wedpics och tyckte att det fungerade bra. Det svåra vara att få gästerna att ladda upp sina bilder där, det var inte jättemånga som gjorde det.


    Kul att höra att appen fungerade som tänkt!
    Men ja sant, utmaningen är nog att få folk att faktiskt använda den..

    Vår förhoppning är att de ska vara nyfikna på att se varandras bilder. Har i alla fall gjort ett gemensamt konto så folk inte hoppar över bara för att de inte vill registrera sin egen mail eller facebook där.
  • Äldre 14 Jan 18:00
    #16

    Vi använde Photago på vårt bröllop och är väldigt nöjda.

    Vi bjöd in alla gästerna till Photago-albumet via e-post några dagar innan bröllopet.
    Men det som fick fart på uppladdningarna, var när Live Slideshow kom igång. Via den kan man scanna QR-koden som gör det enkelt för gästerna att koppla sig till albumet. De måste inte skapa en användare, utan kan ladda upp foto som gäst-användare. Det tyckte jag var viktigt, för jag ville inte tvinga våra gäster att skapa ett konto (precis som @VinterBrud2015 påpekade).
    Sen la vi också in QR-koden och album-inloggningen i programbladet som alla gästerna fick. 

    @Eriikah: Vi hade en enkel bröllopshemsida där vi skrev om allt från hur man tog sig till bröllopet till vad vi önskade oss. På den hemsidan skrev vi då om vårt Photago-album. Om vi inte skulle haft en hemsida, så skulle vi skickat med infon om vårt Photago-album i inbjudan.

Svar på tråden Fotoapp till bröllopet