• malins90

    Ni som sminkat er själva

    Ni som har sminkat er själva på den stora dagen, vilka ögonskuggor/färger har ni använt?

  • Svar på tråden Ni som sminkat er själva
  • Nyfiken gul , nu fru

    jag valde en diskret makeup som såg mer naturlig ut. Jag har brun/gröna-melerade ögon så jag valde att ta upp den färgen i mitt smink. För att inte se så hårt sminkad ut valde jag att INTE använda svart. 

    Underlagscreme, sminka över blemmor med täckstift, grön/blå-kajal, mörkt grön mascara, lite guldskimrande ögonskugga, rouge och bara en läppenna i lite hudfärgad/lätt rosa ton som jag använde som läppstift , den bara anades. Fick läpparna att se lite mer fylligare och glänsande ut med ofärgat läppglans ovanpå. 

    Sen var jag klar.

  • LinaNordstrom


    Den här kommer jag att använda. Superfina färger! 
  • jennyal
    malins90 skrev 2014-06-10 14:16:23 följande:

    Ni som har sminkat er själva på den stora dagen, vilka ögonskuggor/färger har ni använt?


    LinaNordstrom skrev 2014-06-10 21:59:58 följande:
    Den här kommer jag att använda. Superfina färger! 
    Hej malins90!
    Jag har inte gift mig ännu men ska sminka mig själv på den stora dagen. Jag spenderade lite pengar(500kr) på en sminkkurs hos ett proffs tillsammans med min tärna för att få alla tips. Billigare än att bli sminkad bara på bröllopsdagen sedan har du ju alla tips med dig för alltid

    Jag är ljusblond med blå ögon så jag tänker köra bruna, guldiga, rosa toner på ögonskuggorna, samts high-lighta lite med gräddvitt i innre ögonvrån och strax under yttre brynet. Hänger du med?? Svart tunn linje på ögonlock och i yttre nedre franskant och svart mascara. 
    Jag ska köra baraminerals prime time primer som jämnar ut skavanker sedan deras foundation och mineral veil. Kommer sitta perfekt hela dagen och natten!
    Lite lätt rosa rouge med och rosa läppar.

    Det är inte så svårt om man har fått lära sig lite små tricks sedan är det ju bara att prova sminka ett par gånger.

    Jättesnygga skuggor LinaNordstrom! Med dom kan man göra mycket.

    Jag sminkar mig alltid till vardags och käänner att jag gärna vill känna mig 'som mig själv' även på bröllopsdagen, fast lite mer festligt så klart. Om någon annan sminkar en så blir det ju helt annorlunda och man känner inte igen sig tycker jag. Fast dte är ju en smaksak.

    Lycka till!!

    mvh/Jenny 


  • malins90

    Tack för alla svar!

    jennyal: Det låter precis som jag vill ha det! Jag är också ljusblond med blå ögon. Jag använder alltid bareminerals till vardags så det blir basen på bröllopet med :) Precis dom du säger vill man ju känna sig som sig själv. Det är bara ögonen jag har svårt att få till, men det är ett år kvar till bröllopet så lika bra att börja öva nu :)

    Vilket märke använder du på ögonskuggor? Jag har en från MUS som heter Velvet som jag funderar på att använda.

  • jennyal
    malins90 skrev 2014-06-11 14:17:16 följande:

    Tack för alla svar!

    jennyal: Det låter precis som jag vill ha det! Jag är också ljusblond med blå ögon. Jag använder alltid bareminerals till vardags så det blir basen på bröllopet med :) Precis dom du säger vill man ju känna sig som sig själv. Det är bara ögonen jag har svårt att få till, men det är ett år kvar till bröllopet så lika bra att börja öva nu :)

    Vilket märke använder du på ögonskuggor? Jag har en från MUS som heter Velvet som jag funderar på att använda.


    Hej malins90!

    Jag gillar Cliniques ögon-makeup. De har både jättefina duo-skuggor och några med flera färger i just brun-beige-creme-guldiga nyanser. De sitter jättebra dessutom. Sen är jag helt såld på Cliniques High Impact curlig mascara. Den är en sådan som är vattenfast upp till 38grader. Sitter igenom det svettigaste träningspasset och en dag på stranden. Tvättas sen bara bort med ljummet vatten och lite ansiktstvätt! 

    Du har ju gott om tid att öva så öva på
    Själv har jag idag bara 72 dagar kvar!!
Svar på tråden Ni som sminkat er själva