• Äldre 4 Jun 19:07
    2513 visningar
    8 svar
    8
    2513

    Hur svårt ska det vara att hitta en färg?

    Jag håller på bli galen. Vi söker med ljus och lykta efter en väst och kravatt i champagnefärg. Det verkar helt omöjligt och när vi hittar någon (som tex minsmooking.se) så finns inte storleken.


    Nu börjar jag nästan ge upp och börjar fundera på en annan färg, men det kommer inte bli enhetligt med övriga följet. 


    Så jag hittade av en slump en väst och kravatt i mörk ivory, hjälp mig. Kan man säga att den går mer i champagnefärgen? Fast jag vet att den inte gör det, men vad gör man när man inte hittar någon?


     


  • Svar på tråden Hur svårt ska det vara att hitta en färg?
  • Äldre 4 Jun 21:17
    #1

    Jag sökte bara lite snabbt på ebay och fick upp massa träffar.. vet dock inte om det passar med det ni söker. Sök på "waistcoat champagne". Vi köpte nästan allt till vårat bröllop på ebay och allt var hur fint sytt som helst :)

  • Äldre 5 Jun 06:38
    #2

    Sökte där men hittade inget som var riktigt fint och var det fint fanns inte strl L :/

  • Äldre 5 Jun 09:17
    #3

    Låta sy upp av en duktig sömmerska?

  • Äldre 5 Jun 09:31
    #4
  • Äldre 5 Jun 15:14
    #5
    AnnelieK skrev 2014-06-05 09:31:09 följande:
    http://www.suitopia.se/sv/webshop/accessories/product/656/

    http://www.suitopia.se/sv/webshop/accessories/product/657/

    här är två i campagne men kanske ä lite dyrare än ni tänkt er?

    Nä den första är exakt den vi vill ha, men har läst recensioner här på forumet att suitopa inte är bra. Har du ngn erfarenhet.


    Denna väst finns på minsmoking oxå, men de har inte fått in strl som vi vill ha och där kostar den halva priset

  • Äldre 5 Jun 15:18
    #6

    Synd att man bara läser de negativa omdömena. I den tråden var det bara en som var missnöjda, alla andra var jätte nöjda med suitopia (inkl undertecknad)

  • Äldre 5 Jun 15:59
    #7
    Magenta skrev 2014-06-05 15:18:23 följande:

    Synd att man bara läser de negativa omdömena. I den tråden var det bara en som var missnöjda, alla andra var jätte nöjda med suitopia (inkl undertecknad)


    Så man kan chansa då`?


    Är ju trist om det blir något strul :/

  • Himla
    Äldre 6 Jun 05:16
    #8

    Har du ringt/varit på vanliga festklädesaffärer och kollat?

Svar på tråden Hur svårt ska det vara att hitta en färg?