• Irlais

    Behöver smakråd vigselring!

    Jag kan verkligen inte bestämma mig angående vigselring. Blivande maken är inte till särskilt stor hjälp heller tyvärr...
    Från början hade jag tänkt mig en enkel vitguldsring, sen blev det enstensring, och nu står det mellan en enstensring och en trestensring. Vilken är finast och passar bäst ihop med min alliansring tycker ni? :) 

  • Svar på tråden Behöver smakråd vigselring!
  • RobinJessica

    Jag tycker 3 stens ringen. den smälter in men även sticker ut! :) den andra känns för enkel.
    Men det är du som ska trivas med den i slutändan. :)

  • TheD

    Bild nr 1. På den andr abilden ser det ut som två olika ringar som inte ska vara bredvid varandra.

  • Amandicus

    Gillar att det är en tydlig kontrast mellan enstingsringen och alliansringen! 

    Trestenaren är också jättefin, ha inte för mycket ångest, oavsett vad du väljer kommer det se kalas ut! Men jag föredrar som sagt kontraster så det inte "blurrar" ihop sig.

  • Himla

    Tycker enstensringen ser bredare ut än tre stensringen, skulle nog valt en smalare skena på enstensringen men båda var fina.

  • Long distance runner

    Enstensringen! Tycker det blev för mycket bling med trestenen. Fast jag hade bytt plats på alliansen och solitären så att solitären är längst in :)

  • Frullis

    Absolut trestensringen! Jag tycker enstensringar börjar bli uttjatade eftersom alla väljer det nu för tiden.

  • Himla

    Enstensringar är en klassiker som aldrig går ur modet. Min mamma har haft sin i 43 år.....Det enda som spelar roll är vad man själv vill ha.

  • Irlais

    Tack för era kommentarer! Lyckades till slut få den blivande maken att uttala sig och han tyckte att trestensringen var "konstig". Så enstensring blir det nog! Jag håller med om att skenan på denna inte riktigt passar med min alliansring, ska höra med guldsmeden som gjorde alliansringen vad det skulle kosta för den att göra en enstensring liknande den på bilden men mer matchande. Antagligen betydligt dyrare men det är väl värt det antar jag ;)

Svar på tråden Behöver smakråd vigselring!