• Äldre 2 Jun 09:46
    4017 visningar
    8 svar
    8
    4017

    Guldfynd

    Det tycks finnas någon typ av samstämmig åsikt om att man inte bör handla sina ringar från Guldfynd. 

    Finns det verkligen någon sanning i det här? Låt säga att jag köper en vigselring i 18K guld med WSI-diamanter för 15.000 från Guldfynd. Kommer den verkligen att vara sämre än en liknande ring köpt från ett annat ställe? Varför i så fall?

  • Svar på tråden Guldfynd
  • Äldre 2 Jun 10:09
    #1

    varför? ja mena dom tar ju in ringar från shalins och andra stora företag.. så varför skulle shalins på guldfynd vara sämre än shalins på t.ex... albrekts? 

    köpte våra titanringar där. och ska köpa vigselring alt. sätta in diamanter i titanringen, på samma ställe :) Dom i lycksele är jätteduktig! speciellt en av kvinnorna där är jättetrevlig och tillmötesgående!

  • Plätti­s
    Äldre 2 Jun 10:09
    #2

    Jag och min sambo köpte våra förlovningsringar från Guldfynd, och kvaliteten på den är samma som om vi skulle ha köpt dem någon annanstans (Schalins i vitt guld). Däremot upptäckte vi nu när vi letar vigselringar att de kostar ungefär hälften hos en guldsmed i stan. Faktiskt mindre än hälften...

    Eftersom jag vill designa min egen vigselring men ha samma grund som förlovningsringen kommer vi köpa ringen hos guldsmeden. Med allt arbete som läggs till så kommer den kosta ungefär samma som förlovningsringen. 

    På sätt och vis är jag lite besviken då vi betalat alldeles för mycket för förlovningsringarna, men det är lite sent att göra något åt det ett och ett halvt år i efterskott :) 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 2 Jun 10:12
    #3
    Plättis skrev 2014-06-02 10:09:41 följande:

    Jag och min sambo köpte våra förlovningsringar från Guldfynd, och kvaliteten på den är samma som om vi skulle ha köpt dem någon annanstans (Schalins i vitt guld). Däremot upptäckte vi nu när vi letar vigselringar att de kostar ungefär hälften hos en guldsmed i stan. Faktiskt mindre än hälften...

    Eftersom jag vill designa min egen vigselring men ha samma grund som förlovningsringen kommer vi köpa ringen hos guldsmeden. Med allt arbete som läggs till så kommer den kosta ungefär samma som förlovningsringen. 

    På sätt och vis är jag lite besviken då vi betalat alldeles för mycket för förlovningsringarna, men det är lite sent att göra något åt det ett och ett halvt år i efterskott :) 


    det kan jag hålla med om - att guldfynd i regel är dyrare än andra ställen. den vigselring jag kollat på (tror det är en schalins.. halvallians) går på närmare 10 000. men OM vi köper vigselring (och inte sätter in diamanter istället) så ska jag passa på när dom har rea, för då kan den gå ner till runt 7000kr, vilket är överkomligt :P
  • Äldre 2 Jun 10:19
    #4
    Min vigselring hade kostat nästan dubbelt så mycket hos Guldfynd. Det är dyrt hos Hallbergs, Albrekts osv med. Om man vet vilken ring man vill ha och vilken storlek kan man alltid beställa online från typ Hedbergs guld. Jag köpte mina därifrån, dessutom med en rabattkod så fick ett väldigt bra pris. Och ringarna kom, är äkta med certifikat från tillverkaren (Schalins och Flemming Uziel). Väldigt nöjd. Dock är det såklart alltid läskigt att beställa online, och lite tråkigt också.
    7 juni 2014
  • Plätti­s
    Äldre 2 Jun 10:19
    #5

    Vi köpte våra på rea (20 % eller något, minns inte riktigt) och det blir ändå billigare att köpa hos guldsmeden :P Men jag trodde det skulle vara tvärtom, att Guldfynd skulle vara billigare. Hur som haver älskar jag min ring och grämer mig inte det minsta över att vi hade kunnat få den billigare. 

    Man vet vad man får, på något vis. Att beställa via guldsmed och ändra saker innebär att man inte vet vad man får betala förrän ringen är färdig. 

    Jag håller med om att personalen är supertrevlig och hjälpsam, de har världens tålamod till och med vad gäller velpottor som mig som provade ungefär femton olika ringar sist jag var där! 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 2 Jun 17:26
    #6

    Vi har också fölovningsringar från Schalins i rött guld, inköpta på Guldfynd. När vi var på jakt efter vigselring så hittade vi en jättefin på Smycka men den gick loss på 11.000. Hittade en som var superlik på Guldfynd för 5500kr på nån form av erbjudande, så vi slog till! Jag har inget negativt att säga om Guldfynd och jag har handlat smycken där i flera sammanhang (student, födelsedag, presenter) och alltid varit nöjd faktiskt.

  • Äldre 2 Jun 23:52
    #7

    Vi köpte våra förlovningsringar på guldfynd (Flemming Uziel), lyckades prata bort vitguldstillägget, fick ringarna till internetpriset som var billigare och 20% rabatt på det. Ett helt okej slutpris med andra ord :) Är supernöjd. 

    Guldfynd, Hallbergs och Albrekts tillhör samma kedja, Iduna. Så det lär ju inte vara någon större skillnad på butikerna. 

  • Himla
    Äldre 3 Jun 06:09
    #8

    Det är väldigt dyra på Guldfynd med de kända märkena så det blir billigare att handra från andra som tidigare nämnts.

Svar på tråden Guldfynd