• Äldre 31 May 12:07
    1746 visningar
    7 svar
    7
    1746

    Vad var viktigt för er?

    Ni som anlitade en fotograf till ert bröllop, vad var viktigt? Priset? Kvaliteten på bilderna? Vad som ingick i bröllopspaketen? Något annat?

  • Svar på tråden Vad var viktigt för er?
  • Äldre 31 May 12:40
    #1

    kvaliten främst. dvs att fotografen kunde visa att hon får till flera bra bilder på en session. Vem som helst, nästan, får till en bra bild ibland. Men vi ville vara säkra på att vi får åtmn nån bra bild.
    Sen kollade vi mycket på hur fotografen komponerar bilderna, och vad vi gillade för typ av bilder... Ja å dyrt blev det;)

  • Äldre 31 May 13:38
    #2

    har inte gift mig ännu, men det vi kollar efter är kostnad jämnemot kvalitet så att säga. kan vi få en fotograf som enligt OSS tar bra bilder, för ett billigt pris - så perfekt! hon vi tänkt anlita tar ca 4-5000 för 60 bilder (om ja minns rätt) känns liiite för dyrt, men samtidigt - hon tar otroliga bilder. och fotograf är en sak jag finner väldigt viktigt. så får vi betala mer än vi vill - so be it. klänningen var billig i alla fall :P 

  • Äldre 31 May 13:39
    #3

    lät som att jag motsa mig själv där ett tag, men jag har kollat runt på priser, och hon är den billigaste, för den kvaliteten på bilderna som vi hittat. 

  • Aniara­4
    Äldre 31 May 14:18
    #4

    Det var en avvägning mellan pris och kvalitet. Maken hade inte tänkt sig någon fotograf alls, för "det kommer säkert att vara folk där som har kameror" *bridezillabryt*, men för mig var det relativt viktigt. Hade det varit helt upp till mig hade jag nog valt att lägga mer pengar och få någon mer konstnärlig och superproffsig, men som det blev nu fick vi rimliga bilder utan att haverera budgeten. Jag har fortfarande stunder när jag drömmer om välkomponerade porträtt med kort skärpedjup, men å andra sidan fanns det pengar kvar på sparkontot efter bröllopet och det är inte heller fy skam.

  • Äldre 31 May 20:09
    #5

    för mig var det viktigt att vi fick personliga bilder, att han kunde fånga det som var VI på bilderna.

    Studiobilder kan alla fotografer lyckas med, men att fånga personligheten och låta oss leka framför kameran och få oss att bjuda på oss själva - DET är en konst. 

    Vi tog kort utomhus och vi lekte loss framför kameran rejält och fick oerhört roliga bilder och vi skrattar gott fortfarande tio år senare åt alla galna bilder i albumet. 

    Vi tog ett billigt paketpris för priset i sig säger ju inget om vad man får. Billigt betyder inte dåligt och dyrt betyder inte att det är bäst,  Vi var överens med fotografen om personliga bilder och vi fick exakt vad vi frågade efter.

  • Alylly­ra
    Äldre 2 Jun 14:44
    #6

    För oss var det viktigt att vi fick tillgång till bilderna högupplöst efteråt. Så att vi kunde göra vad vi ville med dem, fotoböcker, tavlor mm. Min man tycker att sånt är kul, så det kändes bra att han kan få "leka" :)

    Sen så klart att det var ett bra pris och en fotograf som vi kom bra överrens med, och det var vi jättenöjda med i slutändan. Jag kan önska att vi hade betalat för att hon hade varit med längre tid under dagen, men det är som det är.

  • Äldre 2 Jun 19:55
    #7

    För oss var det viktigt att fotografen var öppen för idéer, för att inte bara ta traditionella bilder, och samtidigt hög kvalitet. Att hon var billig var en ren bonus!
    De första bilderna vi fått se är helt fantastiska

Svar på tråden Vad var viktigt för er?