• Jempa

    Stressad så in i h*vete!

    Hej!
    Måste bara få skriva av mig lite här!
    Jag och min sambo ska gifta oss nästa lördag (31/5) och nu har nerverna kommit..!! Men det är liksom inte bara nerver, jag känner mig sååå stressad och till och med ångestfylld. Har aldrig känt något liknande!
    Det är fruktansvärt för nu vill jag ju vara på topp med all avslutande planering och vi har jättemånga bra människor som hjälper oss. Så jag borde vara ganska lugn.. Men det är väl det att man planerat detta i ett år nu o snart ska allt hända! Stå framför massa ögon på vigseln och allt vad det är att vara nervös för..
    Jag ska ha en jättefin klänning men just nu blir ångesten starkare när jag tänkter på att den kommer sitta åt ganksa hårt ( korsett) .. Bara det..jag borde känns en stor längtan efter att få ha den på mig...det har jag ju gjort innan!

    Till saken hör iofs lite andra grejer... Vi har båda precis sagt upp oss från våra jobb då vi efter bröllopsresan ska åka till Norge för att jobba (i Stavanger).. liiiite nervös inför det också.. O i och med detta så ska vi hyra ut vår lägenhet så vi slipper betala hyra under tiden vi är i norge..men då ska ju den göras iordning ( här har min sambo dragit ett superlass då han har rivit ut nästintill hela lägeheten själv eftersom jag inte orkar vara med)

    I fredags skulle jag gått med mitt nu gamla jobb för att fira av mig men jag fick sån panik att jag blev tvungen att ställa in...sa att jag blivit magsjuk... :(( Känner mig så hemsk, men jag kunde inte klara av det fysiskt bara..jag vet att jag hade brytit ihop om jag hade gått dit!!

    Sen är det ju mycket med all packning som ska göras inför bröllopsresan sen norge sen ska vi även till island i september direkt efter vi har varit i norge...
    Det är ju verkligen bara roliga grejer men jag får PANIK!!

    Skönt o skriva av sig iaf...någon som haft liknande känslor ... XP hehe
    Om någon ens orkar läsa igenom detta megainlägg!

    XOXO
    Jempa

  • Svar på tråden Stressad så in i h*vete!
  • Plättis

    Det är väldigt många stora förändringar på en gång, så jag förstår att du är stressad och nervös! Har du på något sätt möjlighet att ta en stund för dig själv och hinna fundera över allt? Bara sitta ner, andas och låta det sjunka in? 

    Jag slår vad om att du kommer vara superfin på lördag, allt kommer klaffa och du kommer glida genom dagen utan att vara så nervös som du är nu. Fokusera på en sak i taget istället för att låta tanken på att det är så mycket som händer skölja över dig och ta bort glädjen i alla de förändringar som sker. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Linster

    Vi gifter oss också på lördag, men vi har inte fullt så mycket runt omkring (förutom två barn under tre år...). Men ja, bara den vanliga planeringen ger mig magont ungefär varannan kväll. Dygnet har för få timmar och även om vi har massor med folk som hjälper till så oroar jag mig över att vi inte ska lyckas förmedla vad det är de ska göra, så de ändå står som frågetecken när det är dags (och detta trots att det är dugliga, coola och bröllopsvana människor vi pratar om...).

    Känner igen klänningsproblematiken... kul att vara fin, men senare på kvällen vill man kanske mest vara bekväm? Men jag tänker att det bara är en kväll, det kan kvitta om det klämmer lite. Jag tar med lågskor ifall fötterna strejkar framåt småtimmarna.

    Har beställt en blomsterkrans till håret - hur kommer det att se ut när den sitte rpå? Fint eller pannkaka? Gah... Kommer ungarnas beställda skor att passa? Kommer kökspersonalen att hinna med allt de ska? Kommer min pappa att hålla tal och hur fan kommer det att låta? Kommer min asociala storebror att stå ut vid middagsbordet mellan min och makens fastrar? 

    Hade det gällt någon annan hade jag bara tyckt att de ska chilla, vad spelar det för roll, och det löser sig, men det är svårt att hålla distansen när man själv är ansvarig.

    Men DET KOMMER ATT LÖSA SIG, jag lovar

Svar på tråden Stressad så in i h*vete!