• corne88

    Vad ska man äta mitt på dagen?

    Vi kommer att fotografera oss vid 13 och ta på mig klänningen kommer att ta ett tag. Så jag kommer att behöva äta lunch med klänningen på. Någon som har någon ide om vad man ska äta, så att klänningen inte kladdas ner. Vad har ni ätit till lunch?

  • Svar på tråden Vad ska man äta mitt på dagen?
  • Alyllyra

    Vi åt rågmackor med ost mellan fotografering och vigsel. Sittandes på en bänk i skogen ;) Jag virade in mig i min morgonrock så att jag inte skulle kunna spilla på klänningen och åt mackan med massa servetter runt...

    Ni får försöka satsa på okladdig mat med saker som inte lämnar fläckar om man spiller. Tomat, rödbetor och paprik går ju bort i alla fall ;) 

  • Chicita

    Vi gjorde en liten salladsbuffé eftersom flera av dom som skulle underhålla oss under middagen behövde få mat också och där var det lite allergier och vegan/vegetarianer osv som behövde räknas med.


    Jag satte en stor handduk som haklapp helt enkelt :) 

  • TheD

    Jag åt frukost 07.30 mot min vilja (jobbade natt och hatar att äta frukost). Middag kl 17 tro jag då det serverades. Men lunch kan jag inte komma ihåg att jag åt något. Ville nog inte heller ha.


     


    ta någon macka eller drickyoghurt. finns servetter att ha under...

  • Nyfiken gul , nu fru

    det bästa är att dricka vatten , råkar man spilla blir det inga fläckar. 

    Jag vet flera som har ätit olika former av smörgåsar och mat du bara kan ha enkelt i handen. Inget kladdigt. 

    äppelklyftor och slantad morot i påse håller ganska länge och går bra att tugga på utan att det lämnar fläckar

    piroger och pizzabullar är ett tips. 

Svar på tråden Vad ska man äta mitt på dagen?