• Isasa

    Olika gravyr i våra ringar??

    Min sambos vigselring har han fått ärva från sin morfar. Slät guldring som älvar graverad med hans mormors namn och deras datum. Jag tyckte det var sorgligt att ta bort gravyren då en ring stämplad med 1945 kändes häftigt på något vis. Jaja, såklart ville ju min blivande ha mitt namn istället för mormoderns och då ville mormodern själv betala för storleksändring och gravyr (som en gåva till oss). Nu står mitt namn och vårat datum i hans ring. Nu lämnade jag in min vigselring oxå, fast hos en annan guldsmed och denne tyckte att det skulle skulle bli för trångt med hans namn plus datum i min ring eftersom stenar och stämplar redan tar så mkt plats i den, så hon föreslog våra första bokstäver C + A (fast istället för ett plus, sätta in två små ihopsatta hjärtan emellan) och så datum. Jag tyckte det såg jättefint ut när hon visade men nu såhär i efterhand undrar jag hur konstigt det blir när vi har olika gravyrer i våra ringar? Visst, ingen kommer ju se det, men vad tänker ni? Verkar det skumt?

  • Svar på tråden Olika gravyr i våra ringar??
  • filibustern

    ne jag tycker inte det är skumt. kanske inget man hör talas om ofta, men det är som med alla andra saker - någon måste ju vara bland de första :P 

  • swdnchick

    Vi kommer ha olika gravyr i våra ringar, min blivande ska bara ha en ring, där står redan mitt namn och förlovningsdatumet. Det kommer graveras ett hjärta mellan förlovningsdatumet och vigseldatumet. I min förlovningsring står det hans namn och förlovningsdatumet. Men på grund av platsbrist kommer det bara stå J <3 C 18/7 2014 i min vigselring. (ett riktigt hjärta. inte <3 )

    Har du inte förlovningsring med hans namn i? Vi resonerade så att eftersom jag redan har en ring med hans namn i, så det räckte med initialerna. Vi kommer båda ha ett hjärta i våra ringar så det hänger ihop lite. :)

  • VANBRUUN

    Hej,
    Det är jättevanligt att man har olika gravyr i sina ringar även ifall en del tycker att det är viktigt att ha exakt samma. Just platsbristen drabbar ofta kvinnans ring då den generellt sett är mindre i omkrets samt ibland har fattade diamanter som tar upp en del av ytan även på insidan beroende på hur den är skapad.

    Vanligtvis skall dock upp till 20 tecken inklusive blanksteg inte vara några problem att få plats med, du har ingen bild på ringen i fråga?


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Isasa

    Jo jag har en förlovningsring med hans namn i. Han ska ju bara ha en ring (han byter ut vår förlovningsring mot den ärvda guldringen) och jag ska antagligen bara ha vigselringar på vänster och antingen flytta förlovningsringen till höger eller kanske lägga undan den. Den gör sig inte så bra ihop med vigselringen dessvärre.

  • Isasa

    Har bild på ringen men sitter med telefonen och då funkar det tydligen inte att bifoga bilder...

  • Isasa

    Det är dock en halvallians (engelbert) och där stenarna sitter är det liksom "hål" på insidan av ringen så nästan halva ringen går bort där, sedan var det lite stämplar o sånt så det var inte mkt plats kvar för gravyren

  • swdnchick

    Jag tycker verkligen inte att det gör något ändå. Det finns ju personer som inte ens har någon gravyr i ringen, och det kan jag tycka är lite tråkigt. Ni får ju båda med datumet. :) Jag tycker inte det är skumt. :)

  • Isasa

    Då får jag helt enkelt lägga nervositeten bakom mig... Om drygt tre veckor är det dags

  • Maj12

    Vi kommer ha olika i våra vigselringar! I förlovningsringarna står det först samma, våra namn och datumet men eftersom min sambo "bara" ska ha sin förlovningsring så har han även skrivit in bröllopsdatumet i den men i min vigselring står det inga namn bara en text.

    Hoppas verkligen du kan lägga bort nervositeten, för det hör ju ändå ihop det ni skrivit i ringarna.

Svar på tråden Olika gravyr i våra ringar??