• Almqvist

    Svenska kärlekslåtar till vigsel?

    Hej!
    Jag letar efter svenska låtar som passar till bröllop. Vi ska ha borgligt utomhusbröllop så vill ha något som passar i miljön. Kents utan dina andetag är bestämd!
    Hittar bara äldre trådar så kanske har kommit ut någon passande låt på sistone? :)

  • Svar på tråden Svenska kärlekslåtar till vigsel?
  • frkmaria

    Jag har gått inunder stjärnor är populär. Finns fler populära låtar på den skivan.

    Kärleken förde oss samman.

    Utan dina andetag. 


    1 augusti 2015
  • teres77

    Vi ska ha Kärleksvisan, som Sarah Dawn Finer sjöng för kronprinsessparet. Känns nästan som att "alla" har den, men den passar så bra.

  • MammaMaj

    Vi har borglig vigsel och ska ha 
    Utan dina andetag av Kent och Bröllopsvals av Stefan Andersson. Bröllopsvalsen är ingen vals som man kan tro och den tillhör nog de bröllopssånger som inte är så kända ännu.

    Vi funderade även på För kärlekens skull av Ted Gärdestad
     
    Lycka till!

  • bettansss

    Vi hade också Utan dina andetag fast instrumentellt som ingångslåt. Under vigseln sjöngs Valborg med Håkan Hellström. 

  • Äppelpaj

    Vi ska ha "Du är allt" av Shirley Clamp och Sonja Aldén samt "Halelujah" med den svenska texten som är ganska vanlig på bröllop.

  • Norrskensflamman

    Åsa Jinders "Av längtan till dig" tycker jag är jättefin!

    Min sambo, som är musiker,  har valt låtar till vår superenkla vigsel. 
    Det blir "Himlen runt hörnet" som min dotter ska sjunga och så ska vår vän som är musiker spela på piano och sjunga Hon är så söt (Bo Kaspers Orkester). 
    Kommer bli helt fantastiskt!!!

  • Elin2014
    Äppelpaj skrev 2014-05-18 22:01:21 följande:

    Vi ska ha "Du är allt" av Shirley Clamp och Sonja Aldén samt "Halelujah" med den svenska texten som är ganska vanlig på bröllop.


    Har du noterna till dessa låter?
    Vi tänkte nämligen också ha dem, fast en annan text till Hallelujah.
    Vore super tacksam om du skulle ha dem och skulle vilja skicka dem till mig.

    elinmalm@hotmail.com
  • Äppelpaj
    Elin2014 skrev 2014-06-01 16:34:56 följande:

    Har du noterna till dessa låter?

    Vi tänkte nämligen också ha dem, fast en annan text till Hallelujah.

    Vore super tacksam om du skulle ha dem och skulle vilja skicka dem till mig.

    elinmalm@hotmail.com


    Nej tyvärr, det är solisten och kantorn som har skött allt med noter och arrangemang kring låtarna... Hoppas någon annan har dem och kan dela med sig till dig!
  • Caledonia
    teres77 skrev 2014-05-18 10:25:01 följande:

    Vi ska ha Kärleksvisan, som Sarah Dawn Finer sjöng för kronprinsessparet. Känns nästan som att "alla" har den, men den passar så bra.


    Den hade vi och den är så otroligt vacker! Det spelar ju faktiskt inte så stor roll att den är så populär för det handlar ju om känslan när man gifter sig
  • Mainto

    Vi ska också ha Kärleksvisan (hade bestämt det innan kronprinsessan gifte sig!) och även Utan dina andetag. Finns en anledning till att de är populära misstänker jag :) så vackra låtar!

  • Miss M

    Här är ännu en som valde Kärleksvisan! Den är väldigt vanlig, men väldigt vacker och passande. Den andra låten vi valde är inte lika vanlig (vad jag vet), hittade den på nått sätt via Bröllopstorget om jag inte minns fel. Den andra låten var Om du tvekar av Sarek. Den finns med två olika texter men vi hade den nyare (passar bättre). 



    Har varit gift i snart ett år nu och är faktiskt lite avundsjuk som fortfarande planerar och har den stora dagen framför er. Njut så mycket ni kan under dagen! :)

  • Nightrod

    jag tycker denna är jättefin. Skulle mycket väl kunna tänka mig att gå in till prästen med min blivande till denna


    ">


    Live free, ride free
  • Sofia2015
    caisalina skrev 2014-07-03 10:24:21 följande:

    Har du hört den här? Lite ovanlig om man vill ha nåt inte alla hört förut!


    Vilken fin låt! Jag gillar den skarpt :)
Svar på tråden Svenska kärlekslåtar till vigsel?