• Äldre 14 May 22:49
    3408 visningar
    2 svar
    2
    3408

    Hur dyr ska en lokal vara?

    Vi har tittar på allt vad som heter lokaler i stockholm. Vi ville ha något som kändes speciellt och fint. Vi hittade en lokal som vi preliminärbokade. De som har hand om lokalen har varit sisådär med att svara på frågor gällande pris, det är alltid totalsummor, och det dras hela tiden på svar när vi pratar priser. Jag förstår att det är mycket som beror på hur många man blir med det vet vi på ett ungifär.

    Som det ser ut nu så har vi fått ett pris på över 180.000 kr!

    I detta så har vi räknat med 120 vuxna och ca 30 små barn. Detta är högsta antal gäster. Följande ingår:

    Lokal
    Välkomstbubbel med tilltugg.
    Tacobuffe
    Kaffe och avec (vi köper tårta separat)
    3 glas dricka till maten samt fri bar mellan 22-01.
    Samt städ.

    Lokalen kommer att nyttjas mellan kl 16-03
    Dekoration, musik med anläggning,ljussättning, tårta, transport, boende, kyrka, ja allt sånt betalar vi själva.

    Är det så här dyrt i hela stockholm?? För jag tycker att det låter vansinnigt??
    Vad är det som kostar såå mycket??

    Snälla är det någon som vet? Jag måste ju ändra lokal snarast om det är så att jag är så lurad som jag känner mig..

  • Svar på tråden Hur dyr ska en lokal vara?
  • Äldre 14 May 22:52
    #1

    Jääääklar va dyrt... Bor dock inte i Sthlm men detta låter ju galet?

  • Plätti­s
    Äldre 15 May 09:30
    #2

    Det är 1 200 per gäst, och när man bryter ner det så låter det inte lika fruktansvärt dyrt. Särskilt inte om det är fri bar. Men fortfarande mycket mer än jag skulle vara beredd att betala :P 

    Har du sett den här sidan? www.bokalokal.se/festlokaler.htm
    Där kanske det är lättare att komma i kontakt med den typ av lokal ni vill ha. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Hur dyr ska en lokal vara?