• mammalillis

    Förlovningspresent

    Jag och min sambo firar 1 år som förlovade den 7 juni. 
    Jag kommer vara borta i Göteborg just den dagen så jag vill gottgöra honom med en present men har så otroligt dålig fantasi på presenter. Känns som man har gett allt klassiskt (Halsband, armband m.m) 
    Ville bara kolla om ni har mer ideér än vad jag har. 
    Kom gärna med förslag! Allt uppskattas! :)

  • Svar på tråden Förlovningspresent
  • Sommaren2015

    En picknick när du kommer hem? Det är ju jättefint att få bli överraskad!

    Eller ladda med mys han kan ha när han är hemma själv och saknar dig,
    När jag vill skämma bort min sambo brukar jag köpa badbomber från Lush :) det uppskattas mycket! Typ badbomber, en liten flaska bubbel och hans favoritgodis hemköpt.

  • Nyfiken gul , nu fru

    Varför inte ge honom lite uppskattning i form av en trevlig kväll när du är borta?  Förbered lite mys åt honom.  Köp hem lite gott att äta, kanske lite räkor, gott bröd, småplock , gott att dricka.  Ladda ner favoriteserien för honom att titta på. Ladda upp med godis o snacks. Bränn en skiva med favoritmusiken blandad , köp den där boken han alltid velat läsa , ring en kompis och be kompisen följa med ut på bio ,  .osv. 

  • mammalillis

    Fotoalbum skulle vara jätte bra. 


    Det svåra är bara att vi har gemensamt konto. Så allt jag köper ser han. Men får luska ut hur jag ska kunna fixa det på nå vis! 
    Och middag lär det nog bli! 
    Tack för alla tips! :)

  • Kretaproffs

    Vet inte var ni bor men om det inte är för långt hem skulle jag skämma bort honom med sådant som finns i Gbg men inte där ni bor.

    Jag brukar köpa med mig någon ovanlig sort öl/vin från systemet i Nordstan, de har en vinkällare där och personen som sköter källaren är helt otrolig på att pricka PRECIS rätt varje gång! Berätta bara vilken budget och vad du ska ha det till så kommer du inte bli besviken!

    Det andra jag brukar köpa med mig är kôrv från gourmetkorv i Nordstan  
    Rekommenderar starkt deras Käsenkreiner, min sambo älskar den! Köp någon sort till och lite tillbehör (de har egen senap oxå). (1-2 kylklabbar i liten kylväska, funkar bra i upp till 3-4 timmar även när det är varmt)

    I Gbg så brukar det även bli en sväng till Götheborgs Te & Kaffehandel, där kan man hitta mycket trevlig att förtära en mysig kväll, rekommenderar en kaffesort som de har, "Kenya". Besök på dessa tre ställen garanterar hemma hos mig alltid en supernöjd sambo även om chokladen från det sistnämnda stället alltid är till mig  
    Fördelen är att det är smidigt att besöka alla tre då de ligger så nära varandra och att det dessutom ligger i anslutning till Centralen.

    Sedan så skulle jag kombinera detta med en present till, typ någon rolig grej från Coolstuff, senast blev det två 4D statspussel. (Kommer dagen efter beställning) Så när man är mätt och belåten kan man fortsätta kvällen med varsitt glas vin och pussel!

    Är göteborgare från början så jag kan smultronställena vilket gör det lite lättare, men om du skriver vad för person din fästman är så kanske du kan få hjälp till ett eget smultronställe

    Be en kompis beställa från coolstuff, ta ut pengar och betala kompisen kontant/med Swish så syns det inte på kontot och ta ut kontanter för att betala med i Gbg

Svar på tråden Förlovningspresent