• Äldre 14 May 14:41
    2100 visningar
    9 svar
    9
    2100

    Vad för Silverring till ring med röttguld/vitguld med mönster/röttguld eller köpa ny billig förlovniingsring också?

    Hej
    Har inte så bra koll på det här med bröllop. Men nu är det bestämt, inget frieri tyvärr.
    Jag har en ring med rött guld sen en rand vitguld med mönster och sen rött guld igen. Man ser ju så många fina ringar, har fastnat mest för dem i vitguld/silver. Passar ekonomin med. Är arbetslös tyvärr. Iaf har man i Sverige ringar med upphöjd sten i eller det vanligaste är en vanlig slät med stenar på rad eller utan?

    Ska försöka få upp bild på något sätt men vet inte hur man gör, fungerar det utan bild, förstår ni vad jag menar för förlovningsring??

    Killen har tappat bort sin så undrar om inte en ny slät blir billigare. Killens är rätt mycket större än min och min hade stigit i värde 3500kr till 7100kr så de lär hans med ha gjort ju. Kock med att den är större borde den ju bli dyrare rent logiskt sett.

  • Svar på tråden Vad för Silverring till ring med röttguld/vitguld med mönster/röttguld eller köpa ny billig förlovniingsring också?
  • Plätti­s
    Äldre 14 May 16:38
    #1

    Det finns nog inget som är vanligare, att ha med sten eller inte. Allt handlar om vad du själv känner passar och vad du vill ha :) Eftersom du har en rand vitguld i din ring tror jag det kan bli jättefint att ha olika material i ringarna. 

    För att ladda upp en bild klickar du på "Välj filer" ovanför "Skicka svar". Förhoppningsvis fungerar det, sidan har varit lite konstig på sistone. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • sötnöt­en
    Äldre 14 May 16:58
    #2
    Malinn81 skrev 2014-05-14 14:41:43 följande:

    Kock med att den är större borde den ju bli dyrare rent logiskt sett.


    Vet inte vad det ska stå istället för kock, men gissar på att du menar att köpa en ring kostar till någon med större fingrar är dyrare (?), och så är det inte, om inte ringen är BETYDLIGT mycket större och då skulle jag vilja säga utanför ringmåttens storlek :) Vi har nämligen frågat detta i ovisshet och de säger att ringarna kostar lika mycket oavsett storlek, men om man infattar diamanter eller liknande blir det dyrare. :)
  • Plätti­s
    Äldre 14 May 17:01
    #3

    "I och med" tolkar jag det som :)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • sötnöt­en
    Äldre 14 May 20:29
    #4
    Plättis skrev 2014-05-14 17:01:39 följande:

    "I och med" tolkar jag det som :)


    Precis så blev det ju i slutänden ^^ Förklarade dock vad jag trodde om hela meningen ;)
  • Äldre 16 May 11:19
    #5

    jasså det visste jag inte att det blev samma pris.. varför får man den billigaste ringen till 50% på vissa ställen?

  • sötnöt­en
    Äldre 17 May 08:54
    #6

    Det är kampanjer som de har! typ köp två få ena för halva priset :) Ibland kan de till och med ha "köp 2 betala för 1" 

  • Äldre 17 May 09:09
    #7
    sötnöten skrev 2014-05-14 16:58:43 följande:

    Vet inte vad det ska stå istället för kock, men gissar på att du menar att köpa en ring kostar till någon med större fingrar är dyrare (?), och så är det inte, om inte ringen är BETYDLIGT mycket större och då skulle jag vilja säga utanför ringmåttens storlek :) Vi har nämligen frågat detta i ovisshet och de säger att ringarna kostar lika mycket oavsett storlek, men om man infattar diamanter eller liknande blir det dyrare. :)


    Fast när min sambo köpte våra förlovningsringar - två likadana i enbart guld - så kostade hans mer än min eftersom hans ring är större. Och ingen av oss har några extremstorlekar på fingrarna.
  • sötnöt­en
    Äldre 17 May 11:05
    #8

    Okej, mysko! Nej, men vi frågade i alla fall och de sa att det inte skulle kosta mer med hans än min och vi skiljer ganska mycket i ringstorlek... Jag har den minsta och han bland de största 

  • CoG
    Äldre 17 May 14:02
    #9

    Googla runt på ringar, både vanliga och vigselringar/ förlovningsringar och fundera på vad du gillar.


    Om det inte ska vara så dyra ringar finns cz som alternativ till diamant.


    Chanti har fina ringar i olika modeller och material


    Du bör gå efter vad som känns bäst för dig, även om många just nu kanske vill ha alliansring tillsammans med enstens ring tex


    Det är snyggt att mixa och matcha och ha ngt som blir mer ens eget än det som syns i flest kataloger för tillfället.


     


    Vi valde silverringar. Ringen är bara en symbol, inget som måste vara förevigt. Tröttnar vi på ringen kan vi titta på nya...


    Min man har en bred hamrad silverring, jag har en slät med ett hjärta som överlappar nästa ring som är en hamrad silverring med 6 st cz.


    Det är specialbeställt och inget från ngn katalog, kul med ngt eget och sen kostade alla 3 ringarna sammanlagt 7000 kr :D

Svar på tråden Vad för Silverring till ring med röttguld/vitguld med mönster/röttguld eller köpa ny billig förlovniingsring också?