• Äldre 13 May 06:54
    1475 visningar
    2 svar
    2
    1475

    hur gör ni med maten ni som är kräsna?

    Jag ska ej gifta mig ännu, men det kommer bli längre fram i tiden. 

    Jag har ett delemma då jag lagar mat ofta och vet hur jag vill ha smakerna. Är oftast besviken när jag går på resturanger för jag får inte den där härliga kännslan och tycker att det är så jättegott.

    hur många av er gör maten själva och har buffe eller 3-4 rätter som dukas upp?

    hur många av er kommer ha festen på en resturang och vad betalar ni för varje kuvert? och vad ingår i ert paket?

    Jag har varit gift en gång innan och det har min sambo med och vi vill bjuda våra vänner men vi känner att vi hellre skulle lägga pengarna på vår bröllopsresa istället för på själva festen. Nu har jag lovat mina barn att jag ej kommer att smita och gifta mig utan jag vill ha en fest där våra vänner och släkt är med.

    Är bara nyfiken hur ni andra gör och tänker:)

  • Svar på tråden hur gör ni med maten ni som är kräsna?
  • iso
    Äldre 13 May 07:47
    #1

    Vi kommer ha festen på en restaurang som vi har bokat så att vi har den för oss själva. i kuvertpriset ingår:

    champagne (riktig, ej mousserande) med två olika sorters snittar
    förrätt med champagne
    huvudrätt med rött vin
    kaffe med avec/dessertvin
    samt två glas vin/öl/cider till den som önskar (sen får man betala själv)
    för det betalar vi 1150 kr ungefär. vi har även sagt till om fri påfyllning med champagne till snittarna och huvudrätten.

    i priset ingår såklart även servering, porslin, disk m.m.

    vårt önskemål den här dagen har varit att inte behöva lyfta ett finger när det gäller mat, dekorationer m.m. utan att bara kunna sitta och njuta. jag tycker priset är  rimligt om vi dessutom tänker att det här stället (som är väldigt populärt inne i centrala göteborg) inte kommer kunna ha några andra gäster den här kvällen. sen finns det ju en del som orkar stå och laga mat inför sina bröllop, men jag tillhör inte en av dem. då kan man såklart komma billigare undan.

  • Äldre 13 May 23:36
    #2

    Vi har festen på ett slott, vilket även fungerar som restaurang. Vi fick ner vårt kuvertpris lite (valde t.ex. bort nattmaten) och för 1700:-/person innehåller det:

    Mousserande+snittar till mingel
    3-rätters middag med obegränsat vin
    Tårta med kaffe och avec
    Obegränsade drinkar

    Och så ingår all personal, dukning (inkl. dekorationer) och själva lokalerna (både vigsel/danslokal och matsalen).

Svar på tråden hur gör ni med maten ni som är kräsna?