• suzzie

vigsel utomlands? hjälp

Hej!
    Jag och sambon har två barn tillsammans och har nu börjat tröttna på att alla tjatar om bröllop.Så nu har vi börjat prata lite om att gifta oss. Men varken jag eller min sambo vill ha ett stort bröllop. Nu har vi pratat lite om att gifta oss utomlands lite i smyg. Men allt vi hittar om det är att man kan boka nån som planerar hela bröllopet så det ändå blir en stor grej. För oss räcker det utmärkt med att nån som får viga gör det på en strand utomlands. Utan massa människor, ingen storfest bara en god middag och lite avkoppling tillsammans med familjen (våra barn kommer få följa med) i några dagar.
    Problemet är att vi har lite dålig ekonomi efter att precis ha köpt ett hus, så vi vill ha det så billigt som möjligt. Vi hade kunnat ha det på en strand hemma här i Sverige, men vi vill gärna gifta oss på våran tio års dag och februari blir lite kallt då.

Är det någon som gjort något liknande som har lite tips och råd? Eller är det bättre att strunta i drömmen och gifta oss innan och bara fira med en god middag på den där stranden?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden vigsel utomlands? hjälp
  • Fia88

Hej,

Det finns otroligt många alternativ om ni inte vill göra en stor sak av ert bröllop.

Ni kan gifta er på Arlanda direkt innan ni åker iväg. (Både borgligt & kyrkligt val finns)

Eller så kan ni gifta er på plats, med lite bättre väder.
    Många resebyråer erbjuder idag hjälp med planering.

www.ving.se/brollop-sunwing

www.fritidsresor.se/resor/Brollop/

Lycka till!

• msE

Hej!

Mysigt med ett bröllop med bara familjen, det går att ordna även om man itne har en bröllopsplanerare, helt klart.

Jag bifogar en länk till UD:s sida om att gifta sig borgligt på ambassad i utlandet, längst ner i artikeln finns även en länk till Svenska kyrkans vigsel utomlands.

Lycka till med planeringen :)

www.regeringen.se/sb/d/11878

Svar på tråden vigsel utomlands? hjälp