• Äldre 12 May 11:58
    3582 visningar
    8 svar
    8
    3582

    Gåvor

    Hej!
    Jag & min sambo skulle vilja ge de som hjälpt till någon slags gåva. Som de som spelar i kyrkan (som är bekanta till m2b), min vän som ska baka en "specialtårta" utöver bröllopstårta & hennes syster som ska sjunga...

    De säger att det är en ära men det känns ändå lite snålt att inte ge något som tack? Men vi har inte heller mycket pengar att lägga på gåvor då de är rätt många som hjälpt till.

    Några förslag på "gåvor"?

  • Svar på tråden Gåvor
  • Äldre 12 May 12:11
    #1

    Följer, har samma dilemma :)

  • Äldre 12 May 12:34
    #2

    Hej

    Jag tänker att tanken, inte pengarna räknas. Jag hade blivit glad för tex en flaska hemkokt saft i fin flaska (loppis) med hemgjord etikett. Gör något som är typiskt er, tex koka marmelad på rababer om ni har egen odlingslott, ta ett fint foto och förstora upp om ni är bra på att fota.
    Eller köp en tjusig flaska av Systembolagets alkoholfria sortiment (alkohol är ju inte en bra gåva till alla. Petters vin P.Lex och Kiviks fläderbubbel är jättegoda tycker jag. Gör en personlig hälsning och pynta flaska med tex band i era temafärger (om ni har det)

    Tid och tanke uppskattas ofta mer än dyra gåvor! Hopaps ni kommer på något bra och lyckönskningar på er dag!

  • Äldre 12 May 12:58
    #3
    Sommaren2015 skrev 2014-05-12 12:34:53 följande:

    Hej

    Jag tänker att tanken, inte pengarna räknas. Jag hade blivit glad för tex en flaska hemkokt saft i fin flaska (loppis) med hemgjord etikett. Gör något som är typiskt er, tex koka marmelad på rababer om ni har egen odlingslott, ta ett fint foto och förstora upp om ni är bra på att fota.
    Eller köp en tjusig flaska av Systembolagets alkoholfria sortiment (alkohol är ju inte en bra gåva till alla. Petters vin P.Lex och Kiviks fläderbubbel är jättegoda tycker jag. Gör en personlig hälsning och pynta flaska med tex band i era temafärger (om ni har det)

    Tid och tanke uppskattas ofta mer än dyra gåvor! Hopaps ni kommer på något bra och lyckönskningar på er dag!


    Åh tack så mycket- vilka bra tips! Ska klura lite på detta! :)
  • Äldre 12 May 13:12
    #4

    Kul om du blev inspirerad! :), berätta gärna vad ni gjorde sen, om du vill alltså!

  • Äldre 12 May 14:21
    #5

    Men så bra ideér. Jag kommer nog göra en liten korg med syltade tomater, marmelad, rabarbersaft, hjortronsylt (om det blir ett bra bär år) och syrran har bin, så då ska jag köpa någon liten burk av henne att lägga i. Perfekt :)

  • Äldre 12 May 14:56
    #6

    Jag hade blivit jätteglad för en av dina korgara carola78! Syltade tomater låter ju helt vansinngt gott :)

  • Äldre 12 May 15:48
    #7

    Här finns inspiration


    kryddburken.se/tag/atbara-presenter/

  • Äldre 12 May 16:53
    #8

    Något som inte kostar mycket men som brukar vara väldigt uppskattat är att bli inbjuden på en "preview" av bröllopsbilderna.


    Gör någon god plockmat, samla ihop alla som hjälpte er, dela en flaska vin eller två och visa upp bilderna för dom, kanske om det finns några bilder på just dom så kan dom få en bild på sig själva...

Svar på tråden Gåvor