• Äldre 9 May 09:17
    2456 visningar
    7 svar
    7
    2456

    Ring till honom

    Vi har köpt en ring till mig och tänkte bara gravera in vigseldatumet i min sambos förlovningsring. Tanken har inte ens slagit oss att han ska ha ytterligare en ring. Vi har båda varit gifta förrut och gjorde då på samma sätt och jag har aldrig träffat en man med en extra vigselring.

    Igår träffade vi prästen och hon lät jätteförvånad över att vi bara hade en ring. Hon sa också att om brudgummen bara har en ring, så kan man välsigna hans förlovningsring istället. Även detta var en nyhet för oss.

    Hur har ni andra tänkt angående brudgummens ring?

  • Svar på tråden Ring till honom
  • Äldre 9 May 10:50
    #1

    Hej,
    Det är jätteolika det där. Av våra kunder så köper en knapp majoritet män bara en ring till sig själva.

    Jag tycker mig dock se ett mönster att våra äldre kunder köper 2 ringar och de yngre köper en ring även ifall jag inte har någon exakt statistik.


    Så något exakt svar får du inte av mig :) Men gör det som ni tycker känns bäst!


    Lycka till!


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 9 May 11:01
    #2

    Vi kommer ha varsin ring, men det beror mest på att min blivande inte är så nöjd med sin förlovningsring så han tänker byta ut den och då blir den nya naturligt en vigselring. Så han kommer ha en ring, jag tror det är vanligast men det vet jag inte säkert såklart... Oavsett tycker jag att NI ska gör det som känns rätt för ER, oavsett vad prästen säger.

  • Äldre 9 May 11:36
    #3

    min fästman kommer bara ha en ring - förlovningsringen. och det är för att han ogillar att ha på sig ringar, så det är sån onödig utgift. han tycker det är nog med förlovningsringen, som han ändå sällan har på sig. det är typ när vi ska på kalas eller så. 

  • Äldre 9 May 13:23
    #4

    Min fästman har ett rent praktiskt problem i korta fingrar och en redan ganska bred förlovningsring, så av den anledningen funderade vi båda på att skippa nya ringar till vigseln, haha. Men det lutar åt att vi båda skaffar nya, om vi hittar några vi gillar. Eventuellt att vi då flyttar förlovningsringarna till andra handen. :)

  • Äldre 9 May 14:52
    #5

    Min sambo kommer bara ha sin förlovningsring, som då alltså blir vigselring. Det är, som jag har förstått det, den svenska traditionen - vilket naturligtvis inte spelar någon roll om man föredrar någon annan lösning. 

    Dock kommer vi nog välsigna hans ring också, dvs han går in i kyrkan utan. 

  • Äldre 11 May 21:14
    #6

    Vi kommer ha 2 ringar båda två, trots att vi har ganska breda förlovningsringar, titan, vigselringarna blir titan o rödguld.

  • Äldre 11 May 22:02
    #7

    Hittade denna länken om ringar www.vigsel.nu/vigselringar.asp

    Min blivande har oxå en ring och jag får bära två.

Svar på tråden Ring till honom