• sassys

    Tips på "billiga" vigselringar



    Nu är det snart dags för vigsel, eller först i November men det känns som det är på tiden att leta ring, och jag har kollat på hudratals ringar. Tror inte jag vill ha en "platt" ring utan det ska vara något åt det här hållet ; se bild

    Jag kan verkligen ingenting om ringar. Vad ska man tänka på? Kan man hitta något liknade utan att det går på en förmögenhet. Vi har faktiskt tänkt att vi ska försöka hitta något till båda för max 10.000. Det är såklart min som kommer att kosta, min sambo ville ha något så enkelt och billigt som möjligt.
  • Svar på tråden Tips på "billiga" vigselringar
  • teres77

    Ett sätt att komma "billigt" undan är att byta in eget guld man inte använder... Gå till en guldsmed och fråga om de kan göra nåt liknande. Då kan ni använda ev eget guld till stommen (de byter in guldet i de flesta fallen). 

    Om det inte är noga med äkta diamater så finns det CZ som är av bättre kvalité. Kan va värt att kolla upp. 

    Lycka till!

  • teres77

    Vi bytte in en hel del gammalt guld när vi gjorde våra. De är enkla men ändå rejäla. För det här + min blivandes ring, som är likadan som min förlovningsring, har vi betalat totalt 4260 kr. Den blåa stenen kommer från min mormors gamla vigselring. Diamanterna, 15 st, är nya och av minsta storleken... 

  • Nyfiken gul , nu fru

    Mitt tips är att inte enbart snöa in på ordet "vigselring" eller "alliansring" 

    Se på alla varianter av ringar. Om din man bara vill ha en enkel slät guldring så behöver den ju inte alls matcha din ring då kan han ju välja en enkel ring ur det ringsortiment som finns till förlovning o vigsel och kan komma undan med nån tusenlapp. 

    Sen går resten av pengarna till din ring och då har du ju ett helt sortiment att välja på. 

    Och jag skulle också rekommendera att titta på ringar utifrån det liv du lever.  En ring ska ju tyvärr inte bara vara snygg utan även kunna användas många år framöver och passa in i det liv du har så inte ringen blir liggandes i ett skrin för att du inte vågar använda den. 
    Så anpassa ringen praktiskt till det liv du har, den ska kunna användas på jobbet, du ska våga diska med den osv. 

  • sassys

    Jag hittade faktiskt denna ring som jag trivdes med. Har sökt på google men har ingenaning om vad man söker på när man vill ha en sådan "dubbelring". Jag har tänkt att jämföra lite priser, vad googlar man på?
    Ringen är i vitguld.

  • Zarah516

    Om man vet sin storlek, o vågar köpa på nätet, så kan man spara en del pengar på det... Kan löna sig kolla runt lite, funkade bra för oss

  • sassys

    den ringenvar jättefin men det känns som nästan som att de tvar för bra pris;o är det någon som har handlar från indonordic förut? hur var kvaliten?

  • Adele

    Renheten på diamanterna är jätte dåliga, och med all säkerhet den sämsta slipningen. Då kommer inte stenarna gnistra lika vackert tänk på det.

  • Anna N

    Hej
    Vi vill också hitta en prisvärd, men utan att avstå hållbarhet och intryck. Min sambo Jerker och jag har varit runt och besökte flera guldaffärer som Guldfynd, Smycka och Albrekts guld. Vi tror att det går att hitta ringar ute i butikerna till bra pris. Fördelen mot att handla på nätet är att man får se och prova ringen i verkligheten. 

    Kram till Er alla
    Anna

  • carola78
    Adele skrev 2014-05-13 23:25:46 följande:

    Renheten på diamanterna är jätte dåliga, och med all säkerhet den sämsta slipningen. Då kommer inte stenarna gnistra lika vackert tänk på det.


    Har du sett ringen i verkligheten?
  • Adele

    Nej, det har jag inte gjort men diamanterna har ingen bra renhet, vilket kommer påverka glittret i stenen. Dock är ju diamanterna små så med dina ögon ser man nog inte detta om man inte använder lupp.

    Det framkommer heller inte på sidan vilken slipningsgrad diamanterna har. Det får man ju kolla. Har dom en bra slipning är ju förutsättningen för att diamanterna glittrar mer.

    Personligen hade jag som lägst gått ner på si1 (smal inclusions)

    Lägger man pengar på en diamantring vill man ju ha en med ett fint lyster. Mitt tips är lägg en slant extra eller titta på andra alternativa stenar.


    carola78 skrev 2014-05-14 12:37:32 följande:

    Har du sett ringen i verkligheten?


  • pelena

    glamira.se har de rätt stort utbud. Man kan själv också välja legering och välja mellan briljanter och billigare stenar vilket ju påverkat priset rätt mycket. Många av ringarna får man även välja om man vill ha i vitt guld, rött guld eller rosèguld.
    Kanske värt att kika runt lite där

  • Diamantringen

    Hi! I can offer the best possible prices on diamond jewellery. You can send me a picture of the design you like and I can give you an offer. Leave me a message if you are interested.

  • Himla

    Köp den ring du vill ha i vitguld med cz i så kan du byta ut till diamanter så småningom, eller köp den ring ni har råd med nu och bestäm att ni byter upp er när ni har råd på någon bröllopsdag i framtiden. Här har ringletandet tagit en totalvändning och nu lutar det åt helt annat material som inte har med pris att göra utan med vad jag fastnat för....silver...jag är knasig ;)

Svar på tråden Tips på "billiga" vigselringar