• Äldre 5 May 13:41
    2246 visningar
    4 svar
    4
    2246

    Alliansring i palladium med cz

    Det känns som att jag är ute på ett omöjligt uppdrag.
    Jag vill hitta en alliansring i palladium som har cubic zirconia stenar istället för diamanter.
    Efteratt ha hittat runt mycket är jag helt säker på att palladium är rätt för mig, men det verkar finnas väldigt få som gör alliansringar i palladium, och än mindre med cz.

    Tips?

  • Svar på tråden Alliansring i palladium med cz
  • Äldre 27 May 21:57
    #1

    www.kodega.se/ har en hel del i palladium om du vill hitta på internet. 

    Vi har också valt att köpa våra ringar i palladium och jag håller med om att det inte varit så lätt att hitta snygga ringar! Många butiker har bara släta ringar eller ett väligt begränsat utbud av palladium.
    Men vi har fått jättefin hjälp av en guldsmed som tillverkar våra palladiumringar själv. Vi har då gått till Oskars Guld & Silver i Stockholm, men jag sätter riktiga diamanter i min ring. Jag har varit jättenöjd med den servie vi fått där! 

  • Äldre 27 May 22:21
    #2

    Jag beställde faktiskt min ring idag. En schalinsring.
    Efter lite tänkande  blev det en halvallians, kändees säkrare då jag ville ha cz-stenar till förrlovningen för att få mer pengar till vigselringen.
    En passion ring 3mm i palladium, cz stenar och gravyr= 3100kr.
    Jag längtar så!

  • Äldre 29 May 21:25
    #3

    Vad roligt #2 du får visa en bild sedan när du får hem den!

    Jag är också inne på en halvalians, tänker att det finns större möjlighet att ändra storlek osv om det skulle behövas om det finns delar av ringen där det inte sitter stenar!

    Tänkte du ta bort förlovningsringen sedan och bara ha vigselringen - eller tänkte du blanda konstgjorda stenar med diamanter sedan?

  • Äldre 29 May 22:52
    #4
    mollyt skrev 2014-05-29 21:25:35 följande:

    Vad roligt #2 du får visa en bild sedan när du får hem den!

    Jag är också inne på en halvalians, tänker att det finns större möjlighet att ändra storlek osv om det skulle behövas om det finns delar av ringen där det inte sitter stenar!

    Tänkte du ta bort förlovningsringen sedan och bara ha vigselringen - eller tänkte du blanda konstgjorda stenar med diamanter sedan?


    Jag tänker ha båda två tillsammans. De är ju ändå så i samma färg. Och vigselringn kommmer vara en solitär så den lär ju ändå glimma mer.
Svar på tråden Alliansring i palladium med cz