• mammalillis

    Tips om liknande ringar till Schalins Norrsken Fancy

    Hej. Jag vill verkligen ha en Schalins ring. Den jag helst av allt vill ha är Schalins Norrsken Fancy men jag har letat över allt och de priser jag hittar är 100-120.000 kr. Vilket är lite för mycket tycker jag.
    Så jag undrar om ni har nå tips om någon liknande ring till rimligare pris?
    Detta är en jungel för mig så alla tips uppskattas! :)Schalins Norrsken Fancy

  • Svar på tråden Tips om liknande ringar till Schalins Norrsken Fancy
  • nida86

    Hej,

    Du har en snarlik ring som heter Schalins Gnistra och kostar runt 31 000 kr.
    Schalins Norrsken - Gnistra Vitguld

    Sedan har Schalins en till ring som heter Himla och kostar runt 14 000 kr.

    Himla 0,45ct

    Denna från gulfynd kostar 11 790 kr

    Diamantring i 18K guld
    Den modellen som du har valt är populär så du lär kunna hitta en liknande ring som ligger inom din budget. 

  • Kileane

    Det är ju diamanterna som kostar, så om man kan tänka sig andra ädelstenar går det ju att byta ut alla diamanterna i ringen så blir det genast mycket billigare :) (safirer, rubiner, zirkoner...)

    Svårare om man absolut vill ha diamanter förstås.

  • iso

    du måste ju inte ha toppkvalité på diamanterna men ändå ha diamanter och be en guldsmed ordna. hos min guldsmed tog han hem stenar i olika storlek och kvalité som jag fick välja på. Själv skulle jag aldrig välja annat än just diamanter i mina ringar men jag behöver ju inte de högsta spannen av kvalité. för diamanter finns det ju en lång skala vad gäller klarhet, färg, slipning m.m. en sten på 1 c kan kosta allt från 30 000 kr till 250-300 000 kronor.

  • FrökenW

    Du kan förmodligen designa en egen ring i samråd med guldsmed för lägre pris, speciellt om du nöjer dig med mindre diamanter.

    77diamonds har liknande också om du känner dig bekväm med att köpa online/ska till London snart, jag ska ha en 1477 vintage därifrån som är lite lik men typ hälften så bred. De har även bespoke-service. James Allen och dyl har säker också liknande modeller. 

    Beror på vad du gillar med den, äkta diamanter i den storleken blir nog så dyrt. Så är storleken viktig skulle jag tittat på alternativa ädelstenar, om modellen är det viktiga hade jag hittat eller gjort en smalare variant med mindre solitär. :)

  • Anette86

    Jag ville också ha schalins himla men kom överens med en guldsmed om att bygga en som ser lika ut, till ett lägre pris och högre oct total.
    MYCKET NÖJD!

    Valsta guldsmed rekommenderas. Prisvärda och duktiga!

  • Diamantringen

    Hi! I can offer the best possible prices on diamond jewellery. You can send me a picture of the design you like and I can give you an offer. Leave me a message if you are interested.

  • ViskesLopme

    Vill bara tipsa!
    Jag har nyligen pratat med Schalins ifall jag kunde få derasa Norrsken spectra i palladium och cz-stenar istället, och ja det gick!
    Ska iväg om några dagar och höra med en återförsäljare om vad priset för det blir, men det kommer ju bli mycket billigare än vad den kostar nu för vitguld med briljantslipade diamanter.

  • mollyt
    iso skrev 2014-05-05 13:28:14 följande:

    du måste ju inte ha toppkvalité på diamanterna men ändå ha diamanter och be en guldsmed ordna. hos min guldsmed tog han hem stenar i olika storlek och kvalité som jag fick välja på. Själv skulle jag aldrig välja annat än just diamanter i mina ringar men jag behöver ju inte de högsta spannen av kvalité. för diamanter finns det ju en lång skala vad gäller klarhet, färg, slipning m.m. en sten på 1 c kan kosta allt från 30 000 kr till 250-300 000 kronor.


    Jag tänker precis som Iso, jag vill ockå ha diamanter i mina ringar. Men vi gör våra hos guldsmeden och då kan man vara med och påverka i vilken kvalité man vill ha. Även en lite lägre kvalité blir betydligt bättre en KZ och går ändå att få prisvärda stenar. Ta med dig några exempelbilder och prata med en duktig guldsmed, be om kostnadsförslag! 
Svar på tråden Tips om liknande ringar till Schalins Norrsken Fancy