• Äldre 3 May 18:27
    6535 visningar
    4 svar
    4
    6535

    Hjälp mig hitta en förlovningsring

    Min sambo har frågat om jag vill gifta mig med honom, och såklart jag vill det! 
    Vi ska utomlands i sommar, New York, och planen är att förlova oss där med ringar.. 

    Nu har det gått flera månader och jag har fortfarande inte hittat någon ring. Min blivandes ring är redan bestämd. Men snälla, hjälp mig! 

    Smärtgränsen gällande budgeten över min förlovningsringen ligger kring 10.000 kr. 

    Jag har mest varit inne på en solitär.. Kan tycka att 10.000 kr är lite mycket för en alliansring (som jag egentligen inte vill ha som förlovningsring, utan hellre som vigselring) och någon billigare har jag ännu inte hittat som jag känner att jag vill ha på fingret i resten av mitt liv.

    Jag har tänkt mig:


    Ganska så rak skena i vitguld och med 4 klor. Men, hur stor diamant kan jag få för pengarna? Jag har suttit i månader och läst om diamantkvaliteer, färger osv. Men blir inte ett dugg mer klok! 


    Jag har varit inne på James Allen (men blivit lite avskräckt då de använder nickel i vitguldet) och även 77diamonds.. 

    Hjälp mig ! 

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta en förlovningsring
  • Sniff
    Äldre 3 May 20:56
    #1

    Schalins och Guldbolaget gör prisvärda svensktillverkade ringar med bra kvalité. Dessa märken finns på många smyckesaffärer, jag skulle rekomendera att gå till flera olika butiker för att få råd och inspiration. I min jakt på förlonvningsring träffade jag på en del "konstiga" försäljare som jag inte klickade med, men träffade en fantastisk säljare som hjälpte mig att hitta min drömring :)  (blev en från Guldbolaget)

    Här är exempel på en enstensring med 4 klor från guldbolaget, 0,20 ct, 6154 kr
    www.hedbergsguld.se/varumarken/guldbolaget/guldbolaget-grade/guldbolaget-18k-rodguld-grade-9010-2kef1.html
    den de visar är i rött guld, men vitt guld brukar gå att få i alla varianter och kostar ungefär samma...  

    Lycka till i letandet :)

  • Äldre 3 May 21:16
    #2

    Förlovningsring i rödguld Schalins Stjärnfall


    Vigselring i vitguld Schalins Norrsken Gnistra



    Lyckades inte vända bilden rätt....=/

  • iso
    Äldre 4 May 09:13
    #3

    Vet inte var du bor men Nordstans Guld i Göteborg kan ordna det mesta. Om du skulle gå in där och säga budget samt vad du vill ha så fixar de det. (om du pratar med Christian iaf). Jag gick in med en vag beskrivning när jag skulle välja vigselring och han tog hem stenar bara för min skull som jag fick välja mellan och jag hade lika gärna kunnat säga att jag inte villa ha någon av dem. jag kommer bli hur nöjd som helst.

    www.nordstansguld.se/produkt-kategori/egen-design/

    deras egen design tycker jag är snyggast och priset är alltid förhandlingsbart beroende på vad du vill ha så låt dig inte skrämmas av de angivna priserna.

  • Äldre 30 Jun 14:49
    #4

    www.glimrra.se/rings-1/wedding-rings jag har själv varit inne på glimrra och kollat och dem har jättefina förlovningsringar från masssa olika varumärken så det finns mycket att välja på och priserna är snälla mot plånboken ;) 

Svar på tråden Hjälp mig hitta en förlovningsring