*kunnig och villig personal som lyssnar på MIG om jag vet vad jag vill ha och kunnig och hjälpsam personal som kan hjälpa mig att hitta det jag söker om jag är osäker och velig. Personalen ska inte pracka på mig saker jag inte vill ha och inte gillar.
*chans att kunna få fram även udda varianter på klänningar. Även om det inte är mode nu med en charleston-inspirerad klänning från 20-talet så ska det inte vara omöjligt att beställa en sån om det inte finns hemma.
*sömmerskehjälp, om jag hittar en klänning jag vill ha men med vissa ändringar ska det finnas den servicen att få hjälp med att sy om den. Tex fålla upp den, ta bort rosetter och bjäfs, göra den ärmlös osv. Enklare sömnad ska det finnas tillgång till . Det kan jag gärna betala nån krona extra för.
*accessoar-hjälp. Jag förutsätter ju att det finns tiaror, slöjor och underkjolar i butiken men jag skulle också vilja få möjlighet att ha ett litet mindre utbud av kanske skor, rätt sorts bh:ar , trosor och korsetter, strumpor.
*butiken som sådant vill jag då att det ska finnas ordentliga provhytter , vettiga speglar och trevligt ljus så man verkligen ser klänningarnas färger och detaljer på rätt sätt.
*möjlighet att boka in sig på tider i butiken då personalen ägnar sig helt åt mig som kund och inte springer fram o tillbaka och lämnar ut klänningar, svarar i telefon och gör annat som bara tar upp av MIN tid jag skulle behövt använda mig av att prova klänningar och fråga om råd. Boka tid som hos frisören tex, 1-2 timmar avsätts enbart för mig som kund. också något som jag kan betala extra för om jag vill ha.
*skulle vilja ha nån form av möjlighet att välja ut tärnklänningar i samma butik , om det inte finns i lager ska det kunna gå att beställa. Men att det då finns hemma några varianter så jag kan se hur klänningarna ser ut och vad som finns att välja på och vad som är praktiskt möjligt att genomföra.