• Tossen

Mermaid? Hjälp! Ska beställa imorgon!

Hej alla!

Känner mig så stressad nu! Har provat en mermaid som jag gillar. Trodde verkligen inte jag skulle känna mig bekväm i den modellen men det känns som att den framhäver mina kurvor rätt. Många får mig bara att se större ut! Dock behöver jag ha något under som håller magen på plats, men det går väl?

Tror att jag har timglasfigur. Byst ca 95, midja ca 75 och höfter ca 95. Passar mermaid då?

Vad är finast, att den blir vid runt knäet eller typ strax under rumpan? Har sett båda modellerna men bara provat ena. Måste ha med mig bilder imorgon på hur jag vill ha klänningen. Modell, tyg, rygg osv.

Behöver er hjälp!!

• Svar på tråden Mermaid? Hjälp! Ska beställa imorgon!
  • Chicita

Det låter som om du är timglas och då passar det jättebra :) 

Om den ska gå ut direkt under rumpan eller längre ner är en smakfråga det enda som kan påverka hur det ser ut där är hur lång du är :) 

Men jag skulle valt under rumpan oavsett eftersom det är väldigt svårt att gå normalt i en riktig sjöjungfrumodell :) 

• Tossen

Jag är ganska kort. Typ 162 eller något sånt. Känns som att man får lite mer rumpa om den går ut strax under istället för vid knäet? Och det är ju bra för min är ganska platt ;)

• Chicita
    Tossen skrev 2014-04-21 19:29:41 följande:

Jag är ganska kort. Typ 162 eller något sånt. Känns som att man får lite mer rumpa om den går ut strax under istället för vid knäet? Och det är ju bra för min är ganska platt ;)

Kör på det då :) 
Svar på tråden Mermaid? Hjälp! Ska beställa imorgon!