• Äldre 11 Apr 15:47
    2555 visningar
    7 svar
    7
    2555

    Mineralpuder och fotografering?

    Hej!
    Ska sminka mig själv inför bröllopet och håller på att leta efter bra produkter. Har hittat ett jättebra mineralpuder från Maria Åkerberg som jag gärna vill ha.
    MEN har hört att man inte ska ha mineralsmink på bröllopet eftersom det är ljusreflekterande så man ser konstig ut på bilderna..
    Är det nån som vet om det är sant? Eller inte sant? Är det någon som haft mineralpuder på sina bröllopskort och vet om det blev bra eller dåligt?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Mineralpuder och fotografering?
  • Äldre 11 Apr 16:59
    #1

    Hej!
    Det är lite olika från puder till puder. Vissa är väldigt glansiga, vissa mindre.
    Mitt tips är att du testsminkar dig och sen fotar dig själv med blixt för att se hur sminket beteer sig. Då slipper du överasskningar på själva bröllopsdagen :) 

  • Äldre 11 Apr 17:02
    #2

    Det du ska vara försiktig med är glitter och ljusreflekterande produkter.


    Oavsett om det är mineralmakeup eller vanlig typ fetbas.

    Men att provsminka och fota med blixt ger en bra fingervisning. Så fråga efter provförpackningar på din makeupbutik om du inte redan har produkterna hemma :) 

  • Äldre 11 Apr 17:27
    #3

    Och absolut inte solskyddsfaktor i sminket.. Men det visste du säkert redan :)

  • Äldre 11 Apr 18:04
    #4

    Tack så mycket för svaren! Får köpa hem och testa tror jag, om det inte funkar kan jag ju ha det annars när man inte ska fotograferas..

    Att man inte får ha solskyddsfaktor hade jag ingen aning om.. :O Har tänkt ha min bb-cream men den har spf 20. Vad händer när det är solskyddsfaktor i?

  • Äldre 11 Apr 18:18
    #5

    Solskyddsfaktor är också reflekterande (ofta i alla fall) och kan alltså reflektera blixten.

  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 11 Apr 19:03
    #6
    Midsommarbrud skrev 2014-04-11 15:47:32 följande:

    Hej!
    Ska sminka mig själv inför bröllopet och håller på att leta efter bra produkter. Har hittat ett jättebra mineralpuder från Maria Åkerberg som jag gärna vill ha.
    MEN har hört att man inte ska ha mineralsmink på bröllopet eftersom det är ljusreflekterande så man ser konstig ut på bilderna..
    Är det nån som vet om det är sant? Eller inte sant? Är det någon som haft mineralpuder på sina bröllopskort och vet om det blev bra eller dåligt?

    Tacksam för svar.


    Jag hade också tänkt ha en foundation från Maria Åkerberg eftersom min syster har lovordat den så mkt. Hon säger att man inte blir vit av den på kort så jag ska provsminka mig med hennes och sen ta kort och se hur det blir. Har ett mineralpuder/foundation från ett annat märke som är jättebra och ser fint ut i verkligheten men på foton tagna med blixt ser jag ut som ett spöke!
  • Äldre 12 Apr 10:26
    #7

    LinaNordström - Det låter ju fantastiskt om det är så.. Du får jättegärna skriva sen och berätta hur det gick.. :)

Svar på tråden Mineralpuder och fotografering?