• Dora
    Äldre 9 Apr 10:28
    5816 visningar
    10 svar
    10
    5816

    Vilken brudvals ska man välja?

    Hej!
    Vi behöver tips på en festlig brudvals. Vad har ni valt? Allt från traditionellt
    till otraditionellt skulle uppskattas. Tack! Skål 

  • Svar på tråden Vilken brudvals ska man välja?
  • Äldre 9 Apr 11:03
    #1

    Jag älskar wienervals så vi kör Strauss, "An der schönen blauen Donau" och "Kaiserwalzer".

  • Äldre 9 Apr 12:41
    #2

    Vi skall ha Annies song :)

  • Alylly­ra
    Äldre 9 Apr 13:00
    #3

    Vi hade tre valser:
    Dansa med mig - Linnea Henriksson
    Calle Schewens vals - Evert Taube
    Take this waltz - Leonard Cohen 

  • Rin
    Äldre 9 Apr 13:24
    #4

    Vi ska ha temat från Eyes Wide Shut. Shostakovics "Suite for Variety Orchestra".

  • piffen
    Äldre 9 Apr 16:25
    #5

    Nu vet inte jag vad du menar är traditionellt men folkmusik är mitt stora intresse så här kommer några folkliga brudvalser som jag tycker om :)

    Majas brudvals:




    Karins brudvals:




    Tjönneblomen (näckrosor på norska tror jag) Egentligen ingen brudvals men det är en fin vals tycker jag :)




    Lycka till!

  • Äldre 9 Apr 16:44
    #6

    Till brudvalsen hade vi "Tulpen aus Amsterdam". Mina föräldrar hade den som brudvals :)

    Sen hade vi andra valslåtar under kvällen så klart.

  • Äldre 9 Apr 19:14
    #7

    Jag väljer mellan Perfect Day av Lou Reed och Annies Song av John Denver. :)

  • Äldre 9 Apr 22:24
    #8

    Vi har tänkt Metallicas "nothing else matters", men den kanske går lite väl snabbt för oss nybörjare. Ev byter vi till Cajsa-Stina Åkerströms "av längtan till dig". Vi får se, ska öva lite till och se hur det känns :)

  • Dora
    Äldre 10 Apr 09:11
    #9

    Tack för inlägg! Många fina val :) Perfect Day är ju en gammal favorit... Vi får lyssna och fundera lite till. Skål

  • Äldre 10 May 09:52
    #10

    Om det inte är strikt nödvändigt att det är i vals-takt så har du några förslag på "första dans" låtar här
    ">



    https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_487630679&feature=iv&src_vid=ENSeIdBJZD4&v=XW23qquJf50

Svar på tråden Vilken brudvals ska man välja?