• Äldre 7 Apr 12:50
    3777 visningar
    10 svar
    10
    3777

    Vad betalar ni?

    Vad kommer ni betala\har ni betalat för bröllopssminkningen+håruppsättning? 

    Tacksam för svar 

  • Svar på tråden Vad betalar ni?
  • Äldre 7 Apr 13:08
    #1

    Jag betalar 2500 för håret och 500 för smink. Mitt hår är typ page och typ till nyckelbenet

  • Äldre 7 Apr 13:15
    #2

    1500 för smink, då ingår provsminkning och produkter för 500. Upp till 3000 för hår, men då är det både jag och brudtärnan!

  • Alylly­ra
    Äldre 7 Apr 13:23
    #3

    Mina vänner satte upp mitt hår, men jag betalade 950 kr för brudsminkning inkl. provsminkning + 400 kr per person för mina vänner.

  • Azusep­hre
    Äldre 7 Apr 13:27
    #4

    Jag kommer inte betala någonting då min huvudtärna är expert på smink och hår, så hon kommer göra allt det på mig :)

  • Äldre 7 Apr 19:19
    #5

    Brudklädseln gick på 3.200:- tror jag. Vi betalade tärnans hårfixning ocksåså jag kommer inte exakt ihg för priserna nu stä,,er med inte hur det var 2011.

  • Äldre 8 Apr 07:10
    #6

    Ingenting.

    En kompis hjälpte mig att fixa håret.  Jag har midjelångt hår så hon gjorde en vacker fläta och satte i pärlor och fick upp det i en knut

    Jag la en enkel grundmakeup på mig själv.

    Well.. jag betalade kanske nån hundralapp på lite nytt smink om jag tänker efter.  

  • Äldre 8 Apr 08:48
    #7

    Smink & Hår kommer kosta ca 2000 för mig

    Men då är det med en provsminkning och smink på två av mina tärnor :)

  • Äldre 8 Apr 14:36
    #8

    Smink och hår betalar jag 3000 för. Då ingår provuppsättnign och provsminkning tills jag är klar. Hon följer med från Borås till Norrland... Det är en vän till familjen som är stylist. Hon är bjuden till bröllopet med men jag vill betala för mig när hon utför ett jobb.

  • Äldre 8 Apr 15:29
    #9

    Jag kommer inte betala något då jag får de som gåva från min mamma och hennes man men de ska gå på runt 2500:- med håruppsättning prov och prov sminkning.

    Eventuellt står jag för tärnans håruppsättnig och smink ej bestämt än.

  • Äldre 10 Apr 11:13
    #10

    Tack för alla svar! Jag ser att det varierar väldigt mycket, som jag förväntat mig.. Jag själv är inte den som sminkar mig i största allmänhet förutom till fest och så då.. Men jag vill så gärna att något proffs ska ta hand om det på den dagen, bli lite bortskämd.
    Jag bor utomlands och här är väl 2-3000:- för hår och smink nog det billigaste man kan få för proffessionell sminkös-frisör (inkl. provsmink, provuppsättning plus att hon kommer hem till mig) och det känns lite orättvist att jag "tar åt mig" så mycket av bröllopskassan med klänning och skor och allt vad det är. Men å andra sidan så lär det ju vara första och enda gången i livet en make up artist sminkar upp en..
    Jag är lite kluven, hur resonerar ni?

Svar på tråden Vad betalar ni?