• Äldre 4 Apr 02:09
    1909 visningar
    3 svar
    3
    1909

    Fastna med ringen

    Hej! Har en solitarie-ring med en brilliantslipad diamant som är upphöjd i en klofattning. Är det någon som har en liknande, och upplever ni också att det ofta fastnar småtrådar i klorna? Är rädd för att fastna mer.

  • Svar på tråden Fastna med ringen
  • Äldre 4 Apr 08:37
    #1

    Hej,
    Detta är tyvärr ett ganska vanligt problem, speciellt i vårt kalla land då vi ofta använder handskar vintertid. Hur stort problemet blir beror ofta på hur fattningen ser ut och är det riktigt jobbigt för dig rekommenderar jag att ni vänder er till en guldsmed som kanske kan titta på fattningen för att göra ändringar av den. 


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 4 Apr 12:17
    #2

    Det är en fyrklo med en 0,36 ct diamant från Engelbert. Jag har bara haft ringen i en vecka så jag undrar hur ni andra som har liknande ringar upplevt det under en längre tid? Tar ringen skada? Man kanske kan leva med det så länge man inte fastnar i mer. Problemet har inte varit handskarna utan att jag fastnar i skavsen och i andra tunna tyger men inte alltid att jag själv märker att jag fastnar utan mer att jag sen ser att små tunna trådar fastnat i klorna.

  • Äldre 4 Apr 19:06
    #3

    Jag har inte upplevt någon större besvär med vigselringen än med andra ringar. Har haft den sen augusti -07.

Svar på tråden Fastna med ringen