• Äldre 3 Apr 18:50
    8370 visningar
    22 svar
    22
    8370

    Smal och tunn helalliansring tips sökes!

    Jag tycker det är väldigt snyggt med en tunn och smal ring till mina nätta fingrar och vill gärna ha en alliansring med diamanter runtomkring.
    Vad tror ni är det minsta man kan få tag i stenväg? Är det guldsmed som gör ringarna själv man går till eller till en butik med maskinproducerade ringar?
    Just det, jag vill att diamanterna sitter i en U-fattning. 

  • Svar på tråden Smal och tunn helalliansring tips sökes!
  • zero
    Äldre 3 Apr 21:57
    #1

    När jag kollade runt hos guldsmeder så var det ingen som ville arbeta under 2mm. Under 2mm (typ 1,5mm-1,7mm) är vanligare i USA eller England men det är möjligt att det finns någon smed i sverige som kan göra smalare ringar.

  • Äldre 3 Apr 22:04
    #2

    Om du har tänkt bära ringen varje dag kan det vara bra att se till att ringen har en guldkant(behöver inte vara bred) så att inte den lilla fattningen riskerar att slitas bort när den sitter bredvid en annan ring. Se till att du vänder dig till en guldsmed eller privat guldaffär. De större kedjorna har inte tillräckligt med utbildning och erfarenhet för att kunna ge ordentliga råd. :)

    Jag funderade själv på en helallians men har nu bestämmt mig för en 2,5 mm bred halvallians.

  • Äldre 3 Apr 22:06
    #3

    Jag kommer att få en hel alliansring, som är 2mm bred. Vi har köpt den på Hallbergs Guld, det är nog en Schalins ring! Superfin! :)

  • Äldre 3 Apr 22:07
    #4

    Menar du stenar som minst är 0,02 då?


    zero skrev 2014-04-03 21:57:21 följande:

    När jag kollade runt hos guldsmeder så var det ingen som ville arbeta under 2mm. Under 2mm (typ 1,5mm-1,7mm) är vanligare i USA eller England men det är möjligt att det finns någon smed i sverige som kan göra smalare ringar.


  • Äldre 3 Apr 22:08
    #5

    Bild? Vad blev det då för storlek på diamanterna?


    LillaCaroline skrev 2014-04-03 22:06:09 följande:

    Jag kommer att få en hel alliansring, som är 2mm bred. Vi har köpt den på Hallbergs Guld, det är nog en Schalins ring! Superfin! :)


  • zero
    Äldre 3 Apr 22:14
    #6
    lottin skrev 2014-04-03 22:07:37 följande:

    Menar du stenar som minst är 0,02 då?


    Mindre. Det finns allt från 0.005-0,001 och ja ännu mindre om man skulle vilja ha det beroende på var man köper ifrån. Var i landet bor du? Kan finnas en smed i stockholm som jag skulle kunna tänka mig tar på sig arbetet (ingen jag själv köpt ifrån dock).
    Jag vet att brian gavin (usa) har nöjda kunder här gällande smalare ringar och han har bra slipning på sina småstenar också. 77diamonds.com (london) har också men slipningen är väl bara ok skulle jag säga. 
  • zero
    Äldre 3 Apr 22:15
    #7

    0,01 menade jag

  • Äldre 3 Apr 22:15
    #8

    Osäker på hur stor varje diamant är, har för mig att totalt är där 0,90 på ringen! :)

  • Äldre 3 Apr 22:16
    #9

    Gick tydligen inte att ladda upp bild från mobilen!

  • Äldre 3 Apr 22:52
    #10
    zero skrev 2014-04-03 22:14:08 följande:
    Mindre. Det finns allt från 0.005-0,001 och ja ännu mindre om man skulle vilja ha det beroende på var man köper ifrån. Var i landet bor du? Kan finnas en smed i stockholm som jag skulle kunna tänka mig tar på sig arbetet (ingen jag själv köpt ifrån dock).
    Jag vet att brian gavin (usa) har nöjda kunder här gällande smalare ringar och han har bra slipning på sina småstenar också. 77diamonds.com (london) har också men slipningen är väl bara ok skulle jag säga. 
    0,005 stenar, jösses. Måste vara supersmått. Undra hur dem ser ut? Annars så klickade jag på länken och fick upp en otroligt vacker och smal helalliansring som är 1 mm.
Svar på tråden Smal och tunn helalliansring tips sökes!